شناسایی و رتبه بندی شاخص های شخصیتی مربیان و کارآفرینان و توسعه مراکز آموزش خدمات دریایی (موردمطالعه: مراکز آموزش خدمات دریایی هرمزگان)

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
تعیین مجموعه عواملی که زمینه ساز ظهور مربیانی موفق در همه سطوح یک سازمان می شود از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا، هدف اصلی این مطالعه شناسایی و رتبه بندی شاخص های شخصیتی موفقیت مربیان کارآفرین در توسعه مراکز آموزش خدمات دریایی است. جامعه آماری موردمطالعه این تحقیق شامل کلیه مراکز آموزش خدمات دریایی هرمزگان می باشد. پس از مطالعه پیشینه تحقیق تعداد 24 شاخص شخصیتی تعیین گردید. آنگاه با کمک نظریات اساتید، صاحب نظران و خبرگان حوزه آموزشی و مهارت ورزی، 14 شاخص اصلی موفقیت مربیان کارآفرین در بخش مراکز موردمطالعه شناسایی گردید و سپس با کمک نظرات خبرگان، تاثیرات متقابل هر یک از شاخص ها بر روی یکدیگر تعیین گردید و با استفاده از روش دیماتل، شاخص ها به دو گروه اثرگذار و اثرپذیر تقسیم شدند و اثرگذارترین و اثرپذیری ترین شاخص ها در موفقیت مربیان کارآفرین بخش آموزش و مهارت ورزی خدمات دریایی مشخص شدند. بعلاوه با به کارگیری روش تحلیل فرایند شبکه ای (ANP) ، اوزان مرتبط با هر یک از این شاخص ها تعیین گردید و درنهایت با کمک روش ویکور، رتبه بندی نهایی شاخص ها صورت پذیرفت. نتایج رتبه بندی نهایی بیانگر آن است که عامل نتایج رتبه بندی ویکور در V=0. 05 و V=1 بسیار نزدیک به هم حاصل گردید و در وزن دهی ANP نیز رتبه های اول تا چهارم همچون رتبه بندی در ویکور است؛ و مهم تر آنکه در تکنیک دیمتل هر چهار شاخص در گروه علت قرارگرفته اند. این شاخص ها به ترتیب عبارت اند از: توانایی راه اندازی کسب وکار، اهل کار و عمل بودن، نوآوری، خلاقیت، ایده سازی و توانایی تبدیل شکست به فرصت
زبان:
فارسی
صفحات:
34 تا 50
لینک کوتاه:
magiran.com/p1878959 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!