گروه های زبان و ادبیات عربی، حلقه مفقوده توسعه صنعت گردشگری ایران با کشورهای عربی

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
یکی از مهم ترین منابع تامین درآمد هر کشور، در کنار گرفتن مالیات، صادرات و توسعه صنعت گردشگری است که هر دو باعث ورود ارز به کشور می شود؛ ازاین رو می توان از طریق معرفی جاذبه های گردشگری و دستاوردهای اقتصادی، پزشکی، علمی و... کشور به زبان های دیگر به ویژه زبان عربی، باعث افزایش ارتباط دوسویه با کشورهای عربی و توسعه صنعت گردشگری کشور گردید.
آموزش زبان عربی در پیوند با اقتصاد شکل متفاوتی دارد؛ با توجه به هم جوار بودن ایران با کشورهای عربی و بسیاری مناسبت های دیگر، آموزش کاربردی و هدفمند زبان عربی، می تواند نقش بزرگی در فعال شدن چرخه اقتصاد کشور داشته باشد. بی شک، شناساندن دقیق کشورمان به جهان عرب اعم از جاذبه های گردشگری، مشاهیر علمی و ادبی، دستاوردهای پزشکی، علمی، اقتصادی، نظامی و... از طریق دانشجویان و فارغ التحصیلان گروه های زبان و ادبیات عربی کشور به زبان عربی می تواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی جامعه داشته باشد که این امر مستلزم برنامه ریزی های درست و بلندمدت، آموزش مهارت های زبانی به صورت کاربردی، مهارت های برقراری ارتباط، آشنایی با ملاحظات خاص فرهنگی کشورهای عربی و... به وسیله گروه های زبان و ادبیات عربی کشور به دانشجویان خود و ایجاد چند گرایش بین رشته ای در مقاطع مختلف تحصیلی و نیز برگزاری دوره های آموزشی ویژه است؛ هرچند تاثیر مسائل سیاسی را نیز در موفقیت یا شکست این امور نمی توان نادیده گرفت.
زبان:
عربی
صفحات:
137 تا 156
لینک کوتاه:
magiran.com/p1885050 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!