نقش آنزیم های خارجی در افزایش رشد و بهبود قابلیت هضم مواد مغذی در طیور

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
اهمیت استفاده از آنزیم های خارجی در بهبود رشد و بازده مصرف خوراک در صنعت طیور به خوبی شناخته شده است. به علت قیمت بالای ذرت، بسیاری از تولید کنندگان در صدد این هستند که ترکیبات دیگری مثل تریتیکاله، گندم، جو و سورگوم که ارزش غذایی کمتری دارند را جایگزین ذرت کنند. این محصولات سرشار از پلی ساکارید های غیر نشاسته ای (NSP) هستند و بین مقدار NSP موجود در خوراک و ارزش غذایی آن رابطه عکس وجود دارد. افزودن آنزیم ها به جیره غذایی می تواند ارزش غذایی محصولات حاوی مقادیر بالای NSPهای محلول را افزایش دهد. مطالعات متعددی نشان داده است که افزودن آنزیم های خارجی به جیره های بر پایه گندم، جو یا تریتیکاله می تواند عملکرد طیور را به میزان مشابه با مقادیر به دست آمده از جیره های بر پایه ذرت-سویا بهبود ببخشد. به طور طبیعی، دستگاه گوارش طیور آنزیم هایی را برای کمک به هضم مواد غذایی تولید می کند. با این حال، طیور آنزیم های کافی برای هضم کامل فیبر ها را ندارند و نیاز به برخی از آنزیم های تجاری خارجی در رژیم غذایی، برای بهبود هضم دارند. در واقع آنزیم ها، کاتالیزور های بیولوژیک هستند که متشکل از پروتئین ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی و ویتامین ها هستند. مزایای استفاده از آنزیم های تجاری در جیره طیور شامل بهبود بازده تولید و مصرف خوراک و همچنین کاهش آلودگی های محیطی به علت کاهش مواد معدنی موجود در کود است. مطالعه مروری حاضر، شامل اطلاعاتی در مورد استفاده از آنزیم ها و کاربرد آن ها در پرورش طیور است. علاوه بر این، این مقاله نشان می دهد که آنزیم های خارجی فاکتور های بسیار مهمی در مطالعه مکانیسم های فیزیولوژیک و متابولیک هستند. این قبیل اطلاعات درک ما از نقش آنزیم های تجاری در خوراک طیور را افزایش می دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
157 تا 164
لینک کوتاه:
magiran.com/p1887095 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!