مدیریت یکپارچه زنجیره تامین در صنعت حفاری فراساحل

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:

وجود یک زنجیره تامین پویا و کارا در صنعت حفاری میتواند در تسریع پاسخگویی و تغییر احتمالی در مواقع مورد نیاز اعضاء زنجیره در واکنش به تغییرات محیطی و شرایط رقابتی مفید واقع شود. در این مطالعه پارامترهای اصلی جهت مدیریت یکپارچه زنجیره تامین پروژه های حفاری فراساحلی مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به ماهیت پروژه های حفاری، زمان، نقش کلیدی در تعیین بهره وری اقتصادی این پروژه ها ایفا مینماید. لذا شناسایی عناصر زنجیره تامین، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین اعضاء آن، مدیریت بهینه زمان اجرای هر یک از عوامل زنجیره و فرایند محور نمودن فعالیت های مربوطه به عنوان اولین گام در مدیریت یکپارچه زنجیره تامین صنایع حفاری تلقی خواهد شد. الزمه داشتن یک زنجیره تامین مناسب در صنایع حفاری نفت و گاز، یکپارچه سازی تصمیمات زنجیره از مشریان و کارفرمایان تا تامینکنندگان میباشد. شناخت صحیح حلقه های اصلی و کلیدی زنجیره تامین در صنعت حفاری نفت و گاز، ایجاد پیوستگی منطقی بین اجزای زنجیره و تعریف مسیر حرکت فرایندها در بین اجزای زنجیره تامین، اقدامات اولیه جهت بسترسازی و فراهم نمودن یک زنجیره تامین موثر و کارا خواهد بود. به طور کلی سه حلقه در زنجیره تامین صنعت حفاری وجود دارد که هر یک در درون خود زیر حلقه های دیگری نیز ممکن است داشته باشند. حلقه های اصلی در این صنعت شامل مراحل برآورد، تامین و توزیع است. هیچ یک از حلقه های زنجیره تامین به تنهایی نمی توانند بدون ایجاد یکپارچگی و پیوستگی فرایندهای مربوطه کارایی الزم و کافی را داشته باشند، لذا توجه به اصل یکپارچه سازی در حلقه های زنجیره تامین صنعت حفاری یکی از الزامات اقتصادی بودن این صنعت خواهد بود.

زبان:
فارسی
صفحات:
17 تا 23
لینک کوتاه:
magiran.com/p1887560 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!