پساب صنعت فرایند حیوانی به عنوان ماده اولیه برای تولید زیست بسپارهای پلی هیدروکسی آلکانوآت¬ها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف
صنعت فرآوری حیوانات در 28 کشور اتحادیه اروپا، شامل کشتارگاه ها، شرکت های تبدیل مواد مازاد (ذوب چربی) ، و سایرین، حجم زیادی از پساب حاوی حدود 500،000 تن چربی به همراه مقادیر قابل توجهی ضایعات لاشه و پودر استخوان و گوشت تولید می کنند. این مواد باید با روش هایی مانند زیست دگرگونی زیست بسپارهای پلی هیدروکسی آلکانوآت (PHA) با ترکیب های مولکولی متنوع و ویژگی های شبه پلاستیک ارزش بیشتری پیدا کنند. نوآوری مقاله حاضر این است که برای اولین بار پژوهش های پیشین و فعلی در خصوص تولید PHA از پساب های حیوانی خلاصه و انتخاب گونه های میکروبی تولیدکننده مناسب، فرآیندهای بالا دستی مواد خام برای تولید منابع کربنی در دسترس، سینتیک زیست فرآیند، تعیین ویژگی های زیست بسپارها با ساختار مولکولی دگرگون شده، ارزیابی فرآیند محیطی، و امکان سنجی اقتصادی بیان شده است. یافته ها و نتیجه گیری: مطالعات مقایسه موردی به وضوح نشان می دهند استفاده از ضایعات فرآیند حیوانی به عنوان نسل دوم مواد اولیه برای تولید زیست بسپارها به دلیل استفاده از گونه های میکروبی بهینه، خوراک دهی مناسب، کوتاه بودن مسیر انتقال، و طرح های کسب و کار شفاف برای تجاری سازی محصول نهایی می تواند یقینا می تواند فرآیندی مناسب و با ارزش اقتصادی باشد. بیشتر از همه، استفاده از پسماند حیوانی برای تولید زیست بسپارها و سوخت های زیستی نسل دوم، با حفظ ارزش تغذیه ای مواد اولیه، در ایمنی مواد غذایی می تواند نقش داشته باشد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
193 تا 203
لینک کوتاه:
magiran.com/p1891906 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!