ساماندهی حمل ونقل کالا در بازار تاریخی تبریز

پیام:
چکیده:
ساختار بازار تاریخی تبریز به لحاظ دارا بودن گذرهای کم عرض و عدم امکان تعریض مسیرها، به لحاظ ساختار تاریخی موجود، دیگر پاسخگوی تردد و حمل ونقل کالا نیست. بنابراین هدف اصلی از این تحقیق، ساماندهی حمل ونقل کالا در بازار تاریخی تبریز است به طوریکه به ساختار تاریخی بازار نیز آسیب نرساند. روش انجام این تحقیق از نوع توصیفی و از نظر هدف کاربردی هست. اطلاعات لازم برای تحقیق حاضر از مصاحبه با خبرگان و پرسش نامه جمع آوری شد. پرسش نامه ها توسط کسبه و مغازه دارها، افراد فعال در امور حمل و نقل در بازار، جمعیت مراجعه کننده به بازار و مصاحبه با صاحب نظران تکمیل شد. داده ها توسط نرم افزار SPSS16 با استفاده از آزمون آماری شامل آمار توصیفی، آمار استنباطی، آزمون کولموگرف - اسمیرنوف (K- S) تجزیه و تحلیل شد. مهمترین نتایج حاصل از تحقیق بیانگر این هست که با اختصاص ساعاتی خاص (صبح زود و نزدیک های ظهر) جهت امر حمل ونقل کالا، محدودیت ترافیکی برای وانت بارها برای بارگیری و تخلیه بار در ورودی های اطراف بازار، استقرار کیوسک نگهبانی در ورودی های بازار برای کنترل عبور و مرور باربرها، استفاده از لباس فرم برای باربرها و تغییرات در فرم ساختاری گاری های سنتی، توپ دار کردن جنس لاستیک گاری ها و موتوردار کردن آن ها، برخورد با سد معبر کنندگان، استقرار دفتری در بازار که عهده دار امورات حمل ونقلی بازار باشد و نیز استفاده از کاروانسراها به عنوان بارانداز، می تواند در بهبود ساماندهی حمل ونقل کالا در بازار تاریخی تبریز، موثر واقع گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
91 تا 100
لینک کوتاه:
magiran.com/p1897229 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!