یک طبقه بندی از حملات تزریق SQL و روش های دفاع از این حملات در پدافند غیرعامل

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
حملات تزریق SQL، یک تهدید امنیتی جدی برای برنامه های کاربردی تحت وب در فضای سایبری می باشند. حملات تزریق SQL، به مهاجمان اجازه می دهند تا دسترسی نامحدود به پایگاه داده ای که برنامه کاربردی و اطلاعات بالقوه حساس را شامل می شوند به دست آورند. اگرچه محققان و متخصصان، روش های مختلفی برای حل مسئله تزریق SQL، پیشنهاد کرده اند، اما رویکرد های فعلی یا به طور کامل برای حل محدوده ای از مشکل شکست خورده اند، یا محدودیت هایی دارند که از استفاده و پذیرش آن ها جلوگیری می کند. بسیاری از محققان و متخصصان، تنها با یک زیر مجموعه از طیف گسترده ای از روش های موجود برای دفاع در برابر حملات تزریق SQL، آشنا هستند. این مقاله، یک طبقه بندی، بر اساس یک بررسی گسترده از روش های فعلی، برای دفاع در برابر حملات تزریق SQL، ارائه می دهد. این طبقه بندی، به سازمان های نظامی و دولتی، برای درک بهتر روش های دفاع در برابر حملات تزریق SQL، کمک می کند. از این رو، بر اساس این طبقه بندی، سازمان های نظامی و دولتی، می توانند روش های مناسب بسته به منابع و محیط های موجود خود انتخاب کنند. برای مقابله با مشکل حملات تزریق SQL، این پژوهش، یک بررسی از انواع مختلف حملات تزریق SQL، که تا به امروز شناخته می شوند را همراه با نمونه هایی از نحوه حملات ارائه می دهد. روش های مختلف، برای تشخیص آسیب پذیری های تزریق SQL تشریح می شود و همچنین روش های تشخیص و پیشگیری موجود، در برابر حملات تزریق SQL، بررسی می شود. برای هر روش، در مورد ویژگی ها و نقاط قوت و ضعف آن در رسیدگی به حملات تزریق SQL، طبقه بندی ، انجام می گیرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
101 تا 117
لینک کوتاه:
magiran.com/p1907514 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!