تحلیل عددی خودرانش شناورهای پروازی با استفاده از روش دیسک مجازی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
در سال های اخیر، گسترش دینامیک سیالات محاسباتی، منجر به تسهیل مطالعه رفتار شناورهای پروازی در سطح آب بوده است. به طوری که بسیاری از مطالعات به کمک روش های عددی با صرف زمان و هزینهی بسیار کمتر انجام می گیرد. در این مطالعه، مدل یک شناور پروازی تحت عنوان شناور C در آب آرام شبیه سازی و اعتبارسنجی شده است. سپس، از حل عددی موجود جهت شبیه سازی مدل یک شناور تونل دار نیز استفاده شده و نتایج عددی با نتایج آزمایشگاهی محققان پیشین مقایسه شده است. به این ترتیب، امکان تعمیم مدل چیدمان عددی شناور پروازی C، به یک شناور تونل دار مورد ارزیابی قرار گرفته است. پس از این مرحله، دو دیسک مجازی به شناور پروازی C افزوده شد و مجددا نتایج عددی خودرانش با نتایج محققان پیشین صحت سنجی گردیده است. بنابراین، با اطمینان از صحت چیدمان عددی ارایه شده برای شبیه سازی خودرانش شناور پروازی C، حل عددی موجود برای شبیه سازی شناور پروازی تونل دار نیز مورد استفاده قرار گرفته و خودرانش شناور پروازی تونلدار در دو موقعیت مختلف دیسک مجازی بررسی شده است. به این ترتیب، اثر موقعیت طولی قرارگیری پروانه در توزیع فشار، زاویه ی تریم و همچنین، ضریب کاهش تراست برای شناور پروازی تونل دار مورد ارزیابی قرار گرفته است.
زبان:
فارسی
صفحات:
56 تا 71
لینک کوتاه:
magiran.com/p1912878 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!