نظریه کالای عمومی سیاست مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
زمینه و هدف
حملات تروریستی 11 سپتامبر و اقدامات تروریستی متعاقب آن در لندن و پاریس موجب ظهور شکل جدیدی از تروریسم از نظر استراتژی و اهداف شد و این باعث تغییر اساسی در رویکرد اتحادیه اروپا و گسترش همکاری های نهادی برای مبارزه با این تهدید رو به رشد شده است. این مقاله به دنبال پاسخگویی به این سوال اصلی است که سیاست مبارزه با تروریسم اروپا و اهداف و مشکلات این اتحادیه در این راستا چیست؟ بر اساس فرضیه مقاله، استدلال می شود که اتحادیه اروپا در پاسخ به آسیب پذیری پیوندهای «ضعیف» نسبتا موثر بوده است، حتی اگر سوابق پیاده سازی و اجرایی ناهموار باشند و مرزهای همکاری امنیتی هنوز مشخص نشده باشد. در مقابل، اتحادیه اروپا نمی تواند به لحاظ منابع جمعی و اقدام مشترک در مبارزه بین المللی علیه تروریسم موثر عمل کند. با توجه به ماهیت غیرقابل اجتناب مزایا (به عنوان مثال در مورد سیاست خارجی) و یا رقابت جزئی در مصرف (به عنوان مثال در مورد اطلاعات حساس) ، نگرانی هایی در مورد سواری مجانی و باقی ماندن موانع مهم برای اقدام مشترک وجود دارد. در نهایت، اتحادیه اروپا به طور فزاینده ای از تلاش های بیشتر برای توسعه ابزار و فناوری های جدید برای مبارزه با تروریسم حمایت می کند، اما ممکن است به وسیله ابتکارهای جانبی کوچک تر به وسیله کشورهای عضو توانمندش پشت سر گذاشته شود. روش تحقیق: پژوهش حاضر از نظر نوع و هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی بوده و جمع آوری اطلاعات از طریق اسناد و منابع کتابخانه ای می باشد. یافته ها و
نتیجه گیری
به همین منظور این مقاله مبارزه اتحادیه اروپا علیه تروریسم بین المللی را از منظر نظریه کالای عمومی بررسی می کند. بخش اول، مفهوم سازی اصلاح شده در مورد مشکلات عمل جمعی در این حوزه را توسعه می دهد و یک گونه شناسی از کالاهای امنیتی مربوطه را با توجه به فناوری های جمعی مختلف ارائه می دهد (پیوندهای ضعیف، تجمعی، تلاش های بیشتر). بخش دوم این چارچوب نظری را در زمینه اروپا به کار می گیرد و یک بررسی تجربی از تلاش های ضد تروریسم اتحادیه اروپا را ارائه می دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 57
لینک کوتاه:
magiran.com/p1920268 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!