رضایت سنجی ذینفعان دانشگاه و ناجا از طرح های تحولی دانشگاه علوم انتظامی امین

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف
طرح تحول دانشگاه علوم انتظامی امین با توجه به سند چشم انداز آن، نیازهای روز سازمان، شرایط فعلی و آینده جامعه و تربیت پلیس حرفه ای و توانمند در انجام ماموریت تدوین و بخشی از آن اجرایی شد. پژوهش حاضر با هدف سنجش میزان رضایت ذینفعان دانشگاه و ناجا از این طرح ها انجام شد تا بر اساس آن مسئولین به اصلاح یا ادامه روند فعلی بپردازند. روش شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی و دارای دو جامعه آماری ذینفعان داخلی دانشگاه شامل افسران ارشد و کارمندان همتراز و فرماندهان و مدیران لایه اول و دوم و اساتید دانشگاه علوم انتظامی امین با حجم نمونه 133 نفر و جامعه دوم ذینفعان ناجایی خارج از دانشگاه بود که به 27 نفر از افراد مطلع از طرح ها پرسشنامه داده شد. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد بومی شده برای پلیس بود که روایی آن از طریق محتوایی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0. 969 صورت گرفت.
یافته ها
رضایت ذینفعان با 6 مولفه و 29 شاخص سنجش شد و نتایج نشان داد که در کل 40. 6 درصد ذینفعان دانشگاه به میزان زیادی از طرح های تحولی دانشگاه رضایت دارند، 31. 6 درصد در حد متوسط و 27% هم رضایت کمی از این طرح ها دارند.
نتیجه گیری
بر اساس نتایج پژوهش میزان رضایت ذینفعان از مولفه های مدیریت تغییر و تحول سازمانی در رتبه اول، جلب مشارکت صورت گرفته در رتبه دوم و آموزش و توسعه منابع انسانی صورت گرفته برای کسانی که دست اندرکار طرح ها بوده اند در رتبه سوم و رضایت از قدردانی صورت گرفته در رتبه آخر قرار داشت. همچنین از بین مولفه های بعد رضایت ذینفعان ناجایی، مولفه رضایت از آموزش و توسعه منابع انسانی برای اجرای طرح ها در رتبه اول، مشارکت طلبی در رتبه دوم و توانمندسازی در رتبه سوم قرار داشت.
زبان:
فارسی
صفحات:
81 تا 106
لینک کوتاه:
magiran.com/p1920704 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!