تبیین تجارب دانشجویان پرستاری از آموزش به روش کلاس وارونه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف
برای پرورش دانش آموختگانی خلاق و برخوردار از توانایی های تفکر انتقادی، آموزش پرستاری نیازمند به کارگیری روش های آموزشی فراگیر مداری همچون کلاس وارونه است. علی رغم اینکه روش آموزش کلاس وارونه رویکردی نوین در آموزش علوم پزشکی محسوب می شود، اطلاعات کافی و عمیقی درباره ی تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری به شیوه ی کلاس وارونه در جهان و به خصوص در ایران وجود ندارد. مطالعه ی حاضر با هدف تبیین تجارب دانشجویان پرستاری از به کارگیری روش آموزشی کلاس وارونه و ارائه ی راهکارهای مناسب به مدرسان پرستاری اجرا شد.
روش بررسی
مطالعه ی حاضر یک تحقیق کیفی به روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی است که بر 18 دانشجوی پرستاری ترم دوم که واحد پرستاری بیماری های ارتوپدی را به روش آموزش کلاس وارونه گذرانده بودند، انجام گرفت. داده ها از طریق مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته جمع آوری و با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی قرار دادی Graneheim و Lundman تحلیل شد.
یافته ها
مضمون اصلی مطالعه "کارآمدی آموزش تئوری" بود که از سه طبقه اصلی "تجربه رویکردی نوین در آموزش"، "کنترل داشتن بر یادگیری" و "مشارکت تعاملی: تجربه های متفاوت" تبیین شد.
نتیجه گیری
محتواهای الکترونیکی به فراگیران کمک کرد تا بتوانند دانش نظری فراگرفته شده را برای حل مشکلات بیماران فرضی بکار بندند. مدرسان پرستاری می توانند از نتایج مطالعه ی حاضر جهت دستیابی به پیامدهای مثبت به کارگیری کلاس وارونه بهره جویند.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 11
لینک کوتاه:
magiran.com/p1923883 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!