بررسی کوپلیمر وینیل استات- بوتیل آکریلات تاخیر اندازه ی جوانه زنی جهت پوشش بذر چغندرقند با استفاده از طراحی آزمایشی و آنالیز تصویری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
امروزه در زمینه کشاورزی، پلیمرها نقش بسزایی در توسعه کشاورزی به عهده دارند، زیرا آنها بدون آسیب رساندن به محیط زیست و یا منابع طبیعی به طور گسترده ای استفاده می شوند. بذرها برای افزایش تولید محصول به طور وسیعی پوشش داده می شوند و پوشش پلیمری بذر جهت افزایش استقرار گیاه و رشد، گسترش یافته اند. کوپلیمریزاسیون وینیل استات و بوتیل آکریلات جهت پوشش پلیمری بذر چغندرقند استفاده شد. در این بررسی، ابتدا فاکتور عاملی و سپس روش آماری آزمایشی طراحی شد. روش آنالیز تصویری بهترین حالت کوپلیمریزاسیون وینیل استات و بوتیل آکریلات برای تاخیر انداختن جوانه زنی بذر را نشان داد. بهترین حالت در زمان 16/3 ساعت، دمای 65 درجه سانتی گراد، غلظت آغازگر و سورفاکتانت آنیونی 0121/0 درصد وزنی بود. از کوپلیمر سنتز شده جهت آنالیز، طیف های ATR-FTIR، آنالیز حرارتی (DSC) ، اندازه ذرات (PSD) و تصویر میکروسکوپی (SEM) گرفته شد. پس از آن از کوپلیمر سنتز شده جهت پوشش بذر چغندرقند در منطقه کرج مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان دادند که کوپلیمر سنتز شده برای پوشش بذر اثر سوء با قارچکش، آفتکش و رنگ نداشته است. بنابراین، می تواند برای پوشش بذر چغندرقند مورد استفاده قرار گیرد، همچنین کوپلیمر سنتز شده جوانه زنی را در حدود 40 روز به تاخیر انداخته است.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
21 تا 28
لینک کوتاه:
magiran.com/p1924049 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!