تاثیر حضور تن پوش عروسکی کلاه قرمزی بر ترس بدو پذیرش کودکان 6-3 سال

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
بستری شدن در بیمارستان موجب ترس کودکان می شود و این امر میتواند عامل مهمی در به تاخیرانداختن بهبودی آنها باشد. در این ارتباط، استفاده از عروسک منجر به کاهش استرس در کودکان میشود؛ بنابراین با توجه به اینکه ظاهر پرستاران در مراکز درمانی نقش مهمی دارد، شایسته است که رنگ و طرح لباس پرستاران به گونه ای انتخاب شود که موجب جلب اعتماد و توجه کودکان گردد. در این راستا، مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر حضور تن پوش عروسکی کلاه قرمزی بر ترس بدو پذیرش کودکان 3-6سال انجام شد.
مواد و روش ها
پژوهش حاضر یک کارآزمایی بالینی تصادفی میباشد که در ارتباط با 50کودک 3-6سال در بدو پذیرش در بخش اطفال بیمارستان امام رضا (ع) مشهد و تقسیم آنها به دو گروه 25نفری در سال 1395انجام شده است. شایان ذکر میباشد که کودکان واجد شرایط به صورت تخصیص تصادفی ساده به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم گردیدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش جمع آوری شدند که در بخش اول مشخصات فردی به صورت مصاحبه و با استفاده از پرونده کودکان تکمیل گردید و در بخش دوم به منظور بررسی ترس از ابزار خودگزارشی ترس ) (Child Fear Scaleاستفاده شد.
یافته ها
نتایج نشان دادند که میانگین نمره ترس در گروه کنترل 63/0±35/4و در گروه مداخله 26/0±32/7بوده است که این تفاوت به لحاظ آماری معنادار بود(001/0 ≥ p).
نتیجه گیری
نتایج حاکی از آن بودند که مداخله با تن پوش کلاه قرمزی باعث کاهش ترس در کودکان شده است؛ بنابراین به منظور کاهش ترس کودکان، استفاده از تن پوش در بخش اطفال توصیه میگردد
زبان:
فارسی
صفحات:
20 تا 29
لینک کوتاه:
magiran.com/p1927313 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!