آمریکا LNG تاثیر نوسانات قیمت گاز بر اقتصاد پروژه های

پیام:
چکیده:

بازار LNG طی یک دهه گذشته تحولات قابل توجهی را شاهد بوده است، از جمله اینکه هزینه های زنجیره عرضه LNG علی الخصوص در بخش مایع سازی با افزایش بی سابقه ای مواجه بوده است. بطوریکه این هزینه ها از حدود 500 دلار به ازای هر تن ظرفیت مایع سازی در حدود سالهای 2007-2005 تا بیش از 2500 دلار در هر تن ظرفیت و حتی در برخی از پروژه های خاص در استرالیا تا بیش از 4000 دلار به ازای هر تن ظرفیت مایع سازی در سالهای اخیر افزایش یافته است. لذا عرضه کنندگان بالقوه LNG در بازار نظیر کشورهایی که دارای واحدهای در حال ساخت بوده و یا برنامه ریزی هایی را  جهت احداث واحدهای تولید LNG در دست اقدام دارند می بایست میزان رقابت پذیری LNG تولیدی خود (به لحاظ هزینه تمام شده) با صادرکنندگان سنتی و موجود در بازار مورد توجه قرار دهند. چراکه در حال حاضر حتی برخی از پروژه های در حال ساخت مایع سازی LNG با توجه به افزایش شدید هزینه های سرمایه گذاری تاسیسات و نیز کاهش قیمت فروش LNG در بسیاری از بازارها، توجیه اقتصادی خود را از دست داده و بصورت تعلیق درآمده اند. در این مطالعه ابتدا به بررسی وضعیت قیمت های گاز طبیعی و LNG در بازارهای جهانی پرداخته شده و سپس در ادامه وضعیت سودآوری پروژه های صادرات LNG آمریکا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که حداقل قیمت مورد انتظار جهت اقتصادی بودن پروژه های صادرات LNG آمریکا به بازار اروپا در حدود 33/5 دلار در هر میلیون بی تی یو و برای صادرات به بازار آسیا در حدود 33/7 دلار در هر میلیون بی تی یو می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
16 تا 21
لینک کوتاه:
magiran.com/p1937132 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!