کاربرد نانوفناوری در بسته بندی های نوین زیست پلیمری

پیام:
چکیده:
امروزه بسته بندی مواد غذایی بخش مهمی از صنعت جهانی غذا را به خود اختصاص داده است که اهمیت آن در دنیا به دلیل افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای دستیابی به غذای ایمن، اهمیت مدت ماندگاری مواد غذایی بسته بندی شده، کاهش هزینه ها، مسائل زیست محیطی و رفاه بیشتر مصرف کنندگان، روز به روز در حال افزایش است. دردهه های اخیر، به علت افزایش کاربرد فناوری نانو، پیشرفت های جهانی درصنعت تولیدی به وجود آمده است. فناوری نانو طراحان را قادر می سازد تا ساختار عناصر بسته بندی را در مقیاس مولکولی تغییر دهند و ویژگی های آن را بهبود بخشند. صنعت غذایی از بسته بندی های اولیه به بسته بندی های نوین و هوشمند تغییر یافتند تا جواب گوی روند جهانی، پیشرفت های فناوری و نیازهای مشتری باشند. تحقیقات فعال درصنایع غذایی و دیگر زمینه های علمی برای توسعه بسته بندی های نوین شامل بسته بندی هوشمند و فعال موادغذایی، بسته بندی موثرتر و مناسب تر با مشکلات زیست محیطی کمتر، انجام شده است. مهم ترین مزیت استفاده از آن ها،کاهش هدررفت موادغذایی به دلیل افزایش عمر مفید آن هاست. در این تحقیق برخی از ویژگی های بسته بندی های پلیمری نوین موادغذایی و جنبه های زیست محیطی آن ها مطرح شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
5 تا 14
لینک کوتاه:
magiran.com/p1948406 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!