بهینه سازی زمانبندی وظایف در محیط ابر با استفاده از ویرایش فازی الگوریتم بهینه سازی اجتماع ذرات

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
امروزه با توجه به استفاده ی روزافزون از محیط ابر توسط شرکت ها و سازمان ها، زمان بندی وظایف در این نوع محیط ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. الگوریتم های متنوعی برای تخصیص وظایف به منابع در محیط ابر پیشنهاد شده است که اغلب آن ها معیارهایی همچون توزیع بار متعادل، تخصیص بهینه ی منابع و کاهش زمان اجرای وظایف را در نظر نمی گیرند. در این کار با استفاده از الگوریتم فرااکتشافی ازدحام ذرات و منطق فازی، زمان اجرای وظایف کاهش و در نتیجه بهره وری منابع افزایش می یابد. به طور کلی در یک سیستم توزیع شده همچون محیط ابر، توزیع وظایف بر روی ماشین های مجازی به صورت تصادفی انجام می شود. در نتیجه، بار کل بر روی محیط ابر غیرمتعادل می شود که این امر از بهره وری منابع می کاهد. دراین تحقیق، الگوریتم ازدحام ذرات1 و منطق فازی برای زمانبندی وظایف استفاده می شود. علاوه بر این، استفاده از الگوریتم آنیلینگ شبیه سازی شده2 برای بهبود شرایط اولیه داده های تصادفی پیشنهاد می شود. نتایج نشان می دهد که روش بهینه سازی پیشنهادی در این کار، معیارهای عملکرد الگوریتم زمانبند مانند زمان خاتمه کار3 را در مقایسه با الگوریتم های فاقد بهینه سازی (مانند راندرابین4) و حتی در مقایسه با الگوریتم های بهینه سازی دیگر همچون الگوریتم ژنتیک5 به طور موثری بهبود می بخشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
39 تا 54
لینک کوتاه:
magiran.com/p1948411 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!