تاملی بر شکل گیری دانشگاه علوم پزشکی کارآفرین با تاکید بر راهکارها و چالش ها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله کوتاه (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

امروزه ظهور نسل نوین دانشگاه ها، رسالت و ماموریت آموزش عالی را از فرایند آموزش محور و پژوهش محور به سوی ایجاد و بسترسازی دانشگاه کارآفرین تغییر داده است. هدف پژوهش حاضر تاملی بر شکل گیری دانشگاه علوم پزشکی کارآفرین با تاکید بر راهکارها و چالش ها است.

روش بررسی

روش پژوهش از نوع مروری محسوب می شود که با جستجو غیر نظامند واژهای کلیدی هم چون دانشگاه کارآفرین، کارآفرینی در دانشگاه علوم پزشکی، شکل گیری دانشگاه کارآفرین، چالش های دانشگاه کارآفرین در سایت های معتبر دانشگاه های کارافرین موفق و همچنین در پایگاه های اطلاعاتی معتبر جهانی از جمله؛Eric, Sage Journals, Wiley Online Library, Emerald, Science direct, Taylor & Francis و همچنین پایگاه های داخلی معتبر هم چون:Magiran, NoorMags SID صورت گرفت.

نتایج

شکل گیری دانشگاه های علوم پزشکی کارآفرین مستلزم توجه به مواردی شامل: رهبری و اداره دانشگاه، فرهنگ کارآفرینی، ارتباط با صنعت، انتقال تکنولوژی و.. است. همچنین برای شکل گیری دانشگاه علوم پزشکی کارآفرین چالش هایی هم چون: چالش های آموزشی و پژوهشی، چالش های فرهنگی و اجتماعی، چالش های اقتصادی و مالی و... وجود دارد.

نتیجه گیری

سیاستگزاران و مسئولین علوم پزشکی با توجه به تغییر رسالت دانشگاه ها باید اقدامات لازم را در جهت شناخت و در پی آن بسترسازی دانشگاه کارآفرین بعمل آورند.

زبان:
فارسی
صفحات:
367 تا 375
لینک کوتاه:
magiran.com/p1950021 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!