بررسی تجربی مقادیر منفی ضریب حساسیت یاو سنسور جریان سنج سیم داغ در اندازه گیری جریان دوبعدی

پیام:
چکیده:
در اندازه گیری جریان دوبعدی با جریان سنج سیم داغ، حساسیت سنسور به تغییر جهت جریان (حساسیت جهت یا پاسخ زاویه ای سنسور) از اهمیت خاصی برخوردار است. حساسیت جهت سنسور، رابطه بین بردار سرعت جریان و انتقال حرارت از سنسور است که در اندازه گیری دوبعدی توسط تابع و ضریب حساسیت یاو تعیین می شود. در برخی موارد، مقادیر ضریب حساسیت یاو K2 منفی بوده که دلایل مشخصی برای آن ارایه نشده است. در این مقاله دلایل پیدایش مقادیر منفی ضریب حساسیت یاو K2 سنسورهای بدون روکش جریان سنج سیم داغ در اندازه گیری دوبعدی به صورت تجربی مورد مطالعه قرار گرفته است. به این منظور، میدان سرعت جریان بین پایه های یک مدل پراب عمودی (SN) در سرعت ها و زوایای مختلف جریان بررسی شده است. نتایج نشان می دهند پایه های پراب در جریان اختلال هایی ایجاد می کنند که باعث کاهش سرعت و انحراف (چرخش) جریان در مجاورت پایه ها و سنسور می شود. در زوایای مختلف جریان (یاو) مقدار کاهش سرعت جریان تا 3% و مقدار انحراف زاویه یاو تا 3/6درجه متفاوت است. به نظر می رسد این پدیده بر میزان انتقال حرارت از سنسور و سرعت موثر به دست آمده از جریان سنج تاثیرگذار است و در نهایت منجر به ایجاد مقادیر منفی 2k می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
1275 تا 1282
لینک کوتاه:
magiran.com/p1950965 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!