ویژگی های میکرو ساختاری و تورم هیدروژل های پلی (آکریلیک اسید-آکریل آمید) پیوند شده با پودر پوست هندوانه و پودر پوست خیار- بنتونیت یا زئولیت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله پنج پلیمر سوپر جاذب با استفاده از پراکندگی پودر پوست هندوانه و پودر پوست خیار (WSP-CSP)، ترکیب پودر پوست هندوانه و بنتونیت (WSP-B)، ترکیب پودر پوست خیار و بنتونیت (CSP-B)، زئولیت (Z) و بنتونیت (B) درون پلی (آکریل آمید-آکریل اسید) (P) حل شده در سیستم آبی به وسیله روش شیمیایی اتصال عرضی به ترتیب با نام های P-WSP-CSP، P-WSP-B، P-CSP-B، P-Z، P-B تهیه شد. کامپوزیت-های پلیمری از طریق اتصال عرضی شیمیایی با روش پلیمریزاسیون با استفاده از N,N متیلن بیس آکریل آمید به عنوان اتصال دهنده عرضی و پتاسیم پرسولفات به عنوان آغازگر در یک شرایط محیطی ساده سنتز شده است. این کامپوزیت های پلیمری سوپرجاذب به صورت تحلیلی با استفاده از آنالیزهای میکروسکوپ الکترونی روبشی گسیل میدانی (FE-SEM)، طیف سنجی مادون قرمز (FTIR) و پراش پرتو ایکس (XRD) ارزیابی شدند. همچنین میزان جذب و واجذب آب این کامپوزیت های پلیمری سوپرجاذب مطالعه شده است. یافته های این کار نشان داد که نرخ جذب بالای آب و نرخ واجذب پایین P-CSP-B در مقایسه با نمونه های دیگر به سطح بسیار متخلخل مشاهده شده در تصویر FE-SEM مرتبط است. نتایج نشان می دهد پلیمرهای سوپرجاذب با پایه CSP ظرفیت جذب آب و قابلیت حفظ آب بسیار بالایی را دارند که این سوپر جاذب ها را برای کاربردهای فناوری مناسب می سازد.
زبان:
فارسی
صفحات:
63 تا 73
لینک کوتاه:
magiran.com/p1951410 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!