معرفی یک مدل فیزیکی آماری جدید جهت محاسبه ظرفیت کانال انتشار ارتباطات بی سیم در محیط های شهری متحرک با استفاده از روش تئوری یکنواخت پراش

نویسنده:
پیام:
چکیده:
در نواحی شهری، ارتباطات بی سیم به علت انعکاس و پراش امواج از ساختمان ها و متحرک بودن گیرنده ها، دچار محوشدگی های شدید می شوند. از این رو در طراحی شبکه های بی سیم نیاز به مدلی داریم که بتواند پدیده انتشار امواج در کانال انتشار را به خوبی پیش بینی کند تا روش های ارتباطی بین فرستنده و گیرنده بر اساس کانال انتشار تعیین شوند. اکثر مدل های کانال انتشار بی سیم متحرک بر پایه اندازه گیری بوده اند. در این مقاله می خواهیم یک مدل فیزیکی آماری جدید معرفی کنیم که در آن ساختمان ها به صورت بخش ثابت مدل در نظر گرفته شده اند و پدیده های پراش و انعکاس پرتوها با استفاده از روش تئوری یکنواخت پراش مدل شده اند. از سوی دیگر گیرنده در این مدل به صورت یک خودرو در نظر گرفته شده و با استفاده از فرایند نقطه ای پواسن مکان خودرو پیش بینی شده است. به وسیله این مدل می توانیم ظرفیت کانال را در محیط های شهری با توجه به تراکم خودور و ترافیک شهری پیش بینی کنیم. همچنین به منظور تایید مدل پیشنهادی نتایج این مدل را با یک مدل آماری بر پایه اندازه گیری مقایسه کردیم و تطابق خوبی بین آنها دیده شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
285 تا 291
لینک کوتاه:
magiran.com/p1951442 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!