بررسی عملکرد پرستاران از دیدگاه سرپرستاران در ارائه مراقبت ایمن به بیماران در بخش های مراقبت ویژه و عمومی بیمارستان های آجا در سال 1397

پیام:
چکیده:
مقدمه
حفظ ایمنی بیمار، یکی از بزرگترین نگرانی های سازمان ها و ارائه دهندگان خدمات مراقبت سلامت است. پرستاران نقش کلیدی در ارائه خدمات ایمن و با کیفیت در کلیه بخش های بیمارستانی، اعم از عمومی و ویژه دارند.
هدف
این مطالعه با هدف مقایسه عملکرد پرستاران از دیدگاه سرپرستاران در ارائه مراقبت ایمن به بیماران در بخش های مراقبت ویژه و عمومی بیمارستان های آجا در سال 1397 انجام شد.
مواد و روش ها
مطالعه حاضر یک مطالعه ی توصیفی مقطعی است که طی آن عملکرد 224 نفر از پرستاران بخش های عمومی و مراقبت های ویژه از دیدگاه سرپرستاران، با استفاده از چک لیست عملکرد ایمن که دارای 32 سوال و ابعاد چهارگانه ایمنی روانی، جسمی، مهارت های پرستاری و کار تیمی بود، بررسی شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سطح معنی داری، کمتر از 0/05 در نظر گرفته شد.
یافته ها
عملکرد ایمن پرستاران در بخش های عمومی و ویژه در سطح متوسطی قرار داشت. بین عملکرد ایمن پرستاران در بخش های ویژه و عمومی، اختلاف معناداری وجود نداشت. بین نوع بخش، جنسیت، وضعیت استخدام، شیفت کاری، شرکت در کارگاه و عملکرد ایمن پرستاران رابطه معناداری وجود نداشت (0/05 P>). بین نوع بخش و عملکرد پرستار در بعد ایمنی جسمی و مهارت پرستاری رابطه معناداری وجود داشت (0/05 P>)؛ اما بین نوع بخش و عملکرد پرستار در بعد ایمنی روانی و کار تیمی پرستار، رابطه معناداری وجود نداشت (0/05 P>).
بحث و نتیجه گیری
از آنجایی که عملکرد پرستاران در ارائه مراقبت ایمن به بیماران در بخش های مراقبت های ویژه و عمومی در حد متوسط بوده است، پیشنهاد می شود برنامه ریزی های بیشتری در جهت ارتقاء وضعیت موجود انجام شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
173 تا 181
لینک کوتاه:
magiran.com/p1954529 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!