ایمنی درمانی سرطان: استفاده از سیستم ایمنی برای مبارزه با سرطان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه
امروزه درمان سرطان، از مهم ترین چالش های علوم پزشکی به شمار می آید. جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی یا ترکیبی از این روش ها برای کوچک کردن و از بین بردن تومور استفاده می شود. هورمون درمانی، پیوند سلول های بنیادی و مغز استخوان و ایمنی درمانی، دیگر شیوه های درمانی هستند.
مواد و روش ها
  ایمنی درمانی با استفاده از سیستم ایمنی، پس از جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی از مهم ترین روش های مکمل در درمان سرطان است. این روش به طور سیستمیک انجام شده و برای جلوگیری از گسترش بدخیمی ها به کار می رود، اما در ایمنی درمانی به سلول های بدخیم حمله می شود و بر سلول های سالم بدن تاثیر چندانی نداشته، و اختصاصی عمل می کند. ایمنی درمانی سرطان در صورت به کارگیری مستقیم اجزای سیستم ایمنی و ایجاد پاسخ ایمنی فعال، ایمنی درمانی فعال، و در صورت تحریک غیرمستقیم و استفاده از محصولات ایمنی مانند آنتی بادی مونوکلونال، ایمنی درمانی غیرفعال خوانده می شود.
یافته ها
 نتایج حاکی از تاثیر درمان های ترکیبی در درمان سرطان، شامل ترکیب انواع روش های متداول درمان با ایمنی درمانی در کنار هم است. در این مقاله مروری مهم ترین پیشرفت های اخیر در ایمنی شناسی و ایمنی درمانی سرطان بررسی و بحث می شود. همچنین به سازوکارهای زمینه ساز فرار سلول های سرطانی از سیستم ایمنی اشاره شده است که به شناسایی درمان های جدید می انجامد.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 11
لینک کوتاه:
magiran.com/p1971729 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!