بهره برداری بهینه از یک ریز شبکه چند حاملی با در نظر گرفتن پاسخگویی بار

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله شبکه های توزیع آینده که شامل چند حامل انرژی می باشند به عنوان مفهوم یک ریز با شبکه چند حامل انرژی (MCMG) مورد بررسی قرار گرفته می شود. یکی از مسائل مهم در بهره برداری از این ریز شبکه ها، استفاده بهینه از حامل های مختلف انرژی می باشد. بطوری که، علاوه بر کاهش هزینه مصرف انرژی، امکان تولید برق و حرارت و فروش آنها نیز در نظر گرفته شود.
در مقاله مدل ارائه شده بهره برداری همزمان از حاملهای انرژی در یک ریزشبکه به همراه تجهیزات موجود در این ریزشبکه با فرض وجود مدیریت متمرکز پاسخگویی بار (IDSM) در قالب یک مساله بهینه سازی مد نظر قرار داده می شود. در مطالعات متداول در بهره برداری از چند حامل انرژی، هر حامل انرژی بطور جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد. لذا اثر بهره برداری از حاملهای مختلف بر روی همدیگر نادیده گرفته می شود. در مدل ارائه شده با توجه به در نظر گرفتن کفایت ظرفیت خطوط انتقال حاملهای انرژی، ریز شبکه را در قالب یک سیستم یکپارچه انرژی(EH) با امکان بهره برداری بهینه حاملهای انرژی و فروش برق و حرارت برای شبکه در نظر گرفته می شود و اثر حاملهای مختلف انرژی بر روی همدیگر مدل شده است. شبیه سازی در یک ریز شبکه نمونه نشان میدهد که بهره برداری همزمان از چند حامل انرژی در یک ریز شبکه انعطاف پذیری عملکرد بهره برداری را افزایش داده و در نتیجه هزینه بهره برداری و تامین بارهای الکتریکی و حرارتی را کاهش میدهد. این مساله به روش بهینه سازی تحلیلی مسائل MINLP به کمک نرم افزار GAMS حل شده است .
زبان:
انگلیسی
صفحات:
119 تا 128
لینک کوتاه:
magiran.com/p1972030 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!