ارزیابی و اولویت بندی عوامل موثر بر هوشمندی تکنولوژی در صنعت نیروگاهی (مطالعه موردی: شرکت احداث و توسعه نیروگاهی مپنا-توسعه 1)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
الگوی هوشمندی تاکید می کند که فرایند طراحی و مدل سازی هوشمندی تکنولوژی فعالیتی پیچیده است که نیازمند قابلیت به دست آوردن، انتقال و تفسیر حجم بسیار زیادی از اطلاعات و داده های مالی، فنی، اطلاعات و روندهای بازار و دیگر اطلاعات و داده های موجود داخلی و خارجی است که مجموعه این اطلاعات برای توسعه ایده ها، نظریات و ارزیابی امکان سنجی اقتصادی، قابلیت تولید و... به کار گرفته می شود. هدف این پژوهش ارزیابی عوامل موثر بر هوشمندی تکنولوژی در شرکت احداث و توسعه نیروگاهی مپنا-توسعه1 می باشد.. لذا این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نوع روش توصیفی - پیمایشی می باشد، در این پژوهش از مدلی با 5 عامل، 26بعد و 120 شاخص که برازش آن با Smart Pls مورد تایید قرار گرفته، استفاده شده است. برای اولویت بندی عوامل از فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP[1]) و نرم افزار Super Desitionsبهره برده ایم. نتایج ANP نشان دهنده آن است که در هوشمندی تکنولوژی عامل مدیریت استراتژیک در الویت اول و عوامل مدیریت نوآوری، مدیریت دانش، مدیریت تکنولوژی و مدیریت فناوری اطلاعات، به ترتیب در الویت های بعدی از نظر خبرگان شرکت قرار دارند
زبان:
فارسی
صفحات:
87 تا 98
لینک کوتاه:
magiran.com/p1979967 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!