بررسی تاثیر عوامل انگیزشی بر کارآیی کارکنان صفی پلیس راهور فاتب

پیام:
چکیده:
بهبود و ارتقای کارآیی، مستلزم کوشش و تلاش و برنامه ریزی همه جانبه از سوی افراد و مسئولان ذی ربط است که نیازمند بهبود شرایط کار و تغییر محرک ها و روش های انگیزش کارکنان و بهبود نظام ها، دستورالعمل ها، قوانین، بخش نامه ها، روش های فناوری و غیره می شود؛ که بر این اساس پلیس راهور فاتب[1] نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. از این رو هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر عوامل انگیزشی بر کارآیی کارکنان صفی پلیس راهور فاتب است. این تحقیق از حیث هدف، کاربردی و از جنبه روش، پیمایشی- توصیفی است. جامعه آماری شامل کارکنان صفی پلیس راهور فاتب که با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران 189نفر به صورت طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. جمع آوری داده ها از طریق پرسش نامه که روایی آن از طریق اعتبارسنجی صوری با استفاده از نظر خبرگان تایید و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 82/0 برآورد شد. پس از جمع آوری، تحلیل داده ها با استفاده از آزمون t از طریق نرم افزار spss انجام شد. عوامل انگیزشی موثر بر کارآیی که در تحقیقات گذشته مطرح  شده است، قابل تعمیم به راهور است و از آنها می توان برای افزایش کارآیی کارکنان صفی و مدیران پلیس راهور فاتب استفاده کرد؛ شاخص نیازها به ترتیب اهمیت شامل: نیازهای فیزیولوژیکی، نیازهای رشد و نیازهای وابستگی است. ضمن این که نتیجه تحقیق نشان داده است، تاثیر عوامل انگیزشی در افراد مجرد بیشتر از افراد متاهل است ولی در سایر متغیرها (سابقه، تحصیلات، سن و مقطع) اختلاف معناداری در کارکنان مشاهده نشده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
173 تا 193
لینک کوتاه:
magiran.com/p1984129 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!