بررسی تطبیقی استانداردهای اعتباربخشی مدیریت اطلاعات بهداشتی - درمانی در کشورهای کانادا، آمریکا و نیوزیلند

پیام:
چکیده:
زمینه
اعتباربخشی و ارزیابی نقش مهمی در کنترل کیفیت ایفا می کند و پرونده های پزشکی از جمله مستنداتی هستند که جهت بررسی میزان هماهنگی با استانداردهای ارزیابی لحاظ شده از سوی سازمان های اعتبار بخشی، مد نظر قرار می گیرند.
هدف
مطالعه به منظور تعیین نقاط قوت، ضعف و عملکرد کلی استانداردهای مدیریت اطلاعات سازمان های اعتباربخشی آمریکا، کانادا و نیوزیلند انجام شد تا بتواند به عنوان الگویی جهت بازنگری استاندارد های مدارک پزشکی کشورمان در راستای استانداردهای مدیریت اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.
مواد و روش ها
در این مطالعه تطبیقی در سال های 83-1382 استانداردهای مدیریت اطلاعات سازمان های اعتباربخشی آمریکا (JCAHO)، کانادا (CCHSA) و نیوزیلند (QHNZ) جمع آوری و بررسی شدند.
یافته ها
JCAHO بالاترین استانداردها را در خصوص استانداردهای مخصوص بیمار مدنظر قرار داده است. بهترین و کامل ترین استانداردها در خصوص آموزش و توسعه حرفه ای کارکنان از سوی سازمان CCHSAلحاظ شده است.CCHSA و QHNZ کامل ترین استانداردها را در خصوص دستیابی به نتایج مطلوب و بهبود عملکرد لحاظ کرده اند.
نتیجه گیری
به طور کلی کانادا و نیوزیلند استانداردهای مشابهی را با تاکید بر برنامه ریزی، استفاده از مکانیسم بازخورد و دستیابی به نتایج مطلوب متمرکز کردند. در حالی که JCAHO با تاکید بر استانداردهای اطلاعات مخصوص بیمار و تصمیم گیری بر مبنای شواهد، بیشتر محتوای پرونده های پزشکی داخل مراکز مراقبتی را مدنظر قرار می دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
73
لینک کوتاه:
magiran.com/p424625 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!