مفاهیم واژه سرطان در منابع پزشکی نیاکان

چکیده:
هرچند طب رایج از تکامل تدریجی پزشکی نیاکان، حاصل گردیده و بسیاری از حقایق مسلم آن با آزمون فرضیات قدیمی و بهر هگیری از تکنولوژی جدید به پاسخ رسیده و ر هآوردهای آن ه ماکنون در خدمت حفظ و ارتقاء سلامتی انسا نهای سالم و باز گرداندن سلامتی به کالبد بیماران، م یباشد ولی این شجره طیبه با جام عنگری خود، هنوز پیا مها و فرضیاتی برای پیشگیری و درمان بیماری های علا جپذیر و لاعلاج دارد که لازم است در آغاز تجدید حیات طب سنتی و بازگشایی درهای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به روی آن موجبات رشد و شکوفایی آن را فراهم نموده با اقتباس از تفکر حرک تآفرین توحیدی دانشمندان افتخار آفرینی همچون رازی، ابن سینا، جرجانی و. .. و آزمون فرضیات مندرج در منابع پزشکی نیاکان، قسمتی از نارسای ی های طب رایج را ترمیم کرده و قابلیت پاسخگویی آن را ارتقاء دهیم.
اهداف و روش مطالعه در این مطالعه به منظور دستیابی سریع و دقیق به موارد استعمال و مفاهیم واژه سرطان در متون اصلی پزشکی نیاکان، به رایان های کردن منابع اصلی، نظیر الحاوی،ابنیه، هدایت، قانون در طب، ذخیره خوارزمشاهی، اغراض الطبیه و برخی از منابع دیگر پزشکی نیاکان و تشکیل بان کهای اطلاعاتی الکترونیک اقدام کرده و سپس طی یک مطالعه کتابخانه ای نوین به جستجو پرداخت هایم.
یافت ه ها و بحث و نتیج هگیری در مطالعه حاضر، مشخص شد که: این واژه در کلیه منابع پزشکی نیاکان به سه مفهوم بیماری سرطان، برج سرطان و خرچنگ به کار رفته است. در برخی از منابع به سرطانزایی بعضی از خوراک ی ها و در برخی دیگر به خاصیت ضدسرطانی بعضی از مواد اشاره شده است که با توجه به درما نناپذیر بودن بسیاری از سرطانها لازم است بدون پی شداوری، با بهر هگیری از ابزارها و تجهیزات امروزی در خصوص میزان صحت و سقم آن تحقیق شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
51
لینک کوتاه:
magiran.com/p596058 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!