نگرش دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان نسبت به امر گزارش نویسی در سال 1383

نویسنده:
پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
یکی ازسازمان ها و حرفی که درجهت اعتلای سطح سلامتی جامعه ازطریق ارائه خدمات نقش اساسی دارد، حرفه پرستاری می باشد که مسئولیت حفظ، تامین و ارتقاء سطح سلامت را در جامعه عهده دارمی باشد. با گسترش این حرفه و افزایش آگاهی دادگاه ها نسبت به پرستاری حرفه ای، پرستاران نسبت به اعمال خود مسئولیت بیشتری می یابند. از جمله وظایف سنگین پرستاری را می توان شیوه انتقال اطلاعات، گزارش دهی، گزارش گیری وثبت آن مطرح نمود که کوچکترین خطا و سهل انگاری درآن می تواند مسئولیت سنگین حرفه ای را به وجود آورد و نهایتا منجربه باز خواستهای قانونی در محاکم قضایی گردد.
مواد و روش ها
دراین پژوهش ازیک طرح توصیفی-تحلیلی یک متغیره دو گروهه استفاده شد. در این پژوهش 100دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاداسلامی واحد قوچان شرکت نموده ونمونه گیری در دو گروه سال دوم و چهارم به روش دردسترس صورت گرفت. اطلاعات به وسیله یک پرسشنامه پژوهشگر ساخته مشتمل بر11 سئوال جمع آوری گردید.
یافته ها
نتایج نشان دادکه میانگین نگرش دانشجویان سال دوم 32/4±74/23 و میانگین دانشجویان سال چهارم62/4±58/ 27 بود. براساس آزمون تی اختلاف آماری معنی داری بین میانگین نگرش دانشجویان دردو گروه به دست آمد (001/0= P 28/4= t)
نتیجه گیری
از آنجا که گزارش نویسی یکی از جنبه های حیاتی در کار پرستاری و یک منبع قابل دسترسی از اطلاعات می باشد، امید است براساس نتایج پژوهش و با شناخت سطح نگرش دانشجویان، گام موثری جهت تقویت زیربنای علمی و ارتقاء مهارتهای دانشجویان پرستاری برداشته شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
43
لینک کوتاه:
magiran.com/p639704 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!