بررسی کیفیت خدمات و تعیین میزان شکاف بین ادراکات و انتظارات بیمه شدگان در سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان

پیام:
چکیده:
هدف از اجرای این پژوهش تعیین میزان شکاف بین انتظارات و ادراکات بیمه شدگان بر اساسشاخص های مدل سروکوال در سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان بود. فرضیه های پژوهشبراساس پنج شاخص مدل سروکوال شامل ملموسات، مسئولیت پذیری، اعتماد، همدلی و تعهد، واطمینان تنظیم گردید. روش تحقیق توصیفی است و به شیوه میدانی اجرا گردید. ابزار گردآوریداده ها پرسش نامه محقق ساخته است که بر اساس 5 شاخص مدل سروکوال طراحی شد. نتایجحاصل از آزمون داده های گردآوری شده، نشان داد که بین ادراکات و انتظارات بیمه شدگان در هرپنج بعد، شکاف وجود دارد و در هی چ کدام از ابعاد رضایت مشتریان تامین نشده است. نتایج نشانداد که در بعد ملموسات رضایت خانم ها از آقایان بیشتر، در همین بعد سطح رضایت بیمه شدگاناجباری از دو گروه دیگر یعنی بیمه شدگان اختیاری و رانندگان کمتر، در بعد مسئولیت پذیری سطحرضایت بیمه شدگان با مدرک دیپلم و کاردانی از دارندگان مدارک بالاتر بیشتر، و در بعد اعتماد وهمدلی (تعهد) سطح انتظار بیمه شدگان با سابقه تر از بیمه شدگان کم سابقه تر بیشتر است. مقایسه شکاف بین انتظارات و ادراکات در هر پنج بعد نشان داد که بیشترین شکاف در ابعاد مسئولیت پذیری، اعتماد و همدلی، سپس بعد اطمینان و کمترین شکاف در بعد ملموسات می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
113
لینک کوتاه:
magiran.com/p922875 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!