فهرست مطالب
![فیلم نگار - پیاپی 213 (آبان 1399)](/Content/MIFiles/Cover/214343L.jpg?v=3b68d857e5d5380af1d9ad758c969555)
ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 213 (آبان 1399)
- تاریخ انتشار: 1399/08/11
- تعداد عناوین: 42
- سینمای دینی
-
ابر روایت / سینمای عاشورایی ((قسمت پنجاه و نه)صفحات 4-6
- سینمای ایران: کش مکش
-
دوران سرخوشی های نافرجام! / تصویر گعده مردانه ایرانی در فیلمنامه «بی حسی موضعی»صفحات 8-10
-
افق بی انتهای هیچستان / «بی حسی موضعی» از منظر روایت بر مبنای خرده پیرنگصفحات 11-12
- سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
-
دزدهای خوبی باشیم / گفت و گو با حسین مهکام، نویسنده و کارگردان «بی حسی موضعی»صفحات 13-19
- سینمای ایران: کش مکش
-
مواجهه های انسانی با رنگ آمیزی درام / خوانش الگوی داستانی، روابط و قهرمان در «بنفشه آفریقایی»صفحات 20-21
-
صفحات 21-22
-
اهمیت بذله گویی در یک فیلمنامه روش نفکرانه / گفت و گو با حمیدرضا بابابیگی فیلمنامه نویس «بنفشه آفریقایی»صفحات 23-27
-
شروع دوباره / استفاده از پیش داستان در فیلمنامه «ایستگاه اتمسفر»صفحه 28
-
ایران ای سرای امید / چگونگی ساخت روایت داستانی از واقعه تاریخی در فیلمنامه «آبادان یازده 60»صفحات 29-30
-
فرامتن سوار بر استحکامات متن / واکاوی علل تاثیرگذاری «آبادان یازده 60»صفحات 31-32
- سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
-
تفاوت آقای بیضایی با ما! / گفت و گو با نویسندگان و کارگردان «آبادان یازده 60»صفحات 33-39
- پرونده
-
مرشد پنهان... / مفاهیم تخصصی فیلمنامه - راویصفحه 41
-
افق دید رویداد / ساختار شش نوع روایت موازی از زبان راویان متفاوتصفحات 42-45
-
همراه تزیینی جهان داستان یا محور اصلی درک مناسبات آن؟ مسئله این است... / گفت و گوی جمعی پیرامون مفهوم راوی در فرهنگ فیلمنامه نویسیصفحات 46-55
-
جهان موازی رویدادها / نقش و جایگاه راوی پنهان در پس زمینه فیلمنامه های رئالیستیصفحات 56-58
-
راهنمای نهایی! / صدای زمینه چگونه از آن به درستی استفاده کنیم و چه هنگام کاملا به خطا می رود؟صفحات 59-63
-
راهنمای نویسنده برای خلق دنیایی اصیل / مروری بر شیوه وام گیری راوی دوم شخص در فیلمنامه از ادبیات داستانیصفحات 64-66
-
راهی خلاقانه برای برجسته کردن نقش راوی / چهار دلیل برای اینکه چرا فیلمنامه نویسان باید دیوار چهارم را بشکنندصفحات 67-68
-
درون آینه روبه رو چه می بینی؟ / نگاهی به فاصله میان راوی اول شخص و دانای کلصفحات 69-70
-
عامل گمراهی های خوشایند یا ناخوشایند؟ مسئله این است... / راویان غیرقابل اعتماد؛ کارایی و ناکارآمدی آنصفحات 70-71
-
دروغ های واقعی / بررسی روند تکوین راوی غیرقابل اعتماد در تاریخ سینماصفحات 72-73
-
تابع شرایط / تفاوت راوی در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونصفحات 74-77
-
زیبایی شناسی روایت / چگونگی اصول و قواعد تغییر راوی در روایت شناسی فیلمصفحات 78-81
- سینمای جهان: کش مکش
-
I’M THINKING OF ENDING THINGS، تو این فکرم تمومش کنم/ خیال خام پلنگ من به سوی ماه جهیدن بود... / زاویه دید و تغییرات آن در فیلمنامه فیلم «تو این فکرم تموم ش ک ن مصفحات 84-87
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
از صفحه کاغذ تا صفحه بزرگ نمایش / گفت و گوی ایان رید با چارلی کافمن درباره «تو این فکرم تمومش کنم»صفحات 88-91
- سینمای ایران: سیناپس
-
صفحه 92
- سینمای جهان: کش مکش
-
تمدن دفن شده / نگاهی به فیلم «نخستین گاو» از منظر مولفه های وسترنصفحات 93-94
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
یک وسترن جاده ای / گفت و گوی آلیسا ویلکینسون با کلی رایکارد درباره فیلمنامه «نخستین گاو»صفحات 95-96
- سینمای جهان: سیناپس
-
صفحه 97
- سینمای جهان: کش مکش
-
روایت جورج اورولی از جدال لیبرال ها علیه گردن سرخ ها / بررسی ارجاعات ادبی و سینمایی در فیلمنامه «شکار»صفحات 98-99
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
گره گشایی از مفاهیم سیاسی فیلم «شکار» / گفت و گوی جوردن کروچیالو با دیمن لیندلوف و نیک کیوز فیلمنام هنویسان «شکار»صفحات 100-101
- پرونده
-
زمانی برای گریستن... / داگلاس سیرک و ملودرامصفحه 102
-
از اشک برخاسته... / تحلیل اهمیت و تاثیر سینمای داگلاس سیرک در ژانر ملودرامصفحات 103-106
-
آسمون تشنه جون کندن ماست... / بن مایه شکست در فیلم «فرشتگان آلوده» به عنوان بهترین ملودرام داگلاس سیرکصفحات 107-108
-
لبخندهای جعلی، اشک های واقعی / عنصر «تصنع و تظاهر» در سینمای داگلاس سیرک با تمرکز بر فیلم «تقلید زندگی»صفحات 109-111
-
زمانی برای عشق ورزیدن، زمانی برای مردن / گفت و گو با داگلاس سیرکصفحات 112-114
-
صفحات 115-152
-
ازدواج؛ داستان یک پایان / یادداشت مترجمصفحه 153
-
مخاطرات مداخله انسانی / سکانس برگزیده فیلم «داستان ازدواج»صفحه 154
- کش مکش
-
خروج از سایه / دربار ه فیلم «داستان ازدواج»صفحات 155-156
-
تا پایان عشق با من برقص / داستان ازدواج؛ زندگی نامه یا داستانی شخصی؟ نوآ باومباک توضیح می دهدصفحات 157-158
-
شاید تنها یک پیشنهاد ساده / گفت و گوی نوید پورمحمدرضا و رامتین شهبازی درباره فیلمنامه «داستان ازدواج»صفحات 159-162