آرشیو دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۷۷۰۹
اخبار داخلی
۲

دوازدهمین کنفرانس ملی ژئوفیزیک ایران از فردا برگزار می شود

بخش خبری: دوازدهمین کنفرانس ملی ژئوفیزیک ایران با شرکت محققان و اندیشمندان کشورمان از فردا بمدت 3 روز به همت انجمن ملی ژئوفیزیک ایران در محل سازمان هواشناسی و اکتشاف معدنی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی ژئوفیزیک ایران. دکتر حسین زمردیان استاد موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و رئیس انجمن ملی ژئوفیزیک ایران هدف از برگزاری این نشست علمی را آشنایی متخصصان و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی با تازه ترین اطلاعات علمی و فنی در زمینه ژئوفیزیک و علوم وابسته ارائه نتایج کاری پژوهشی متخصصان و دانشجویان این رشته ایجاد زمینه بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهایی برای ارتقای سطح علمی و فنی ژئوفیزیک در ایران. بهبود روش در آموزش ژئوفیزیک در دانشگاه ها و مراکز علمی و آشنایی با توسعه تکنولوژی های جدید در ژئوفیزیک دانست و اظهار داشت 158 مقاله توسط کمیته علمی انتخاب که از این تعداد 72 مقاله در قالب سخنرانی و 50 مقاله نیز بصورت پوستر ارائه می شود.

دکتر زمردیان موضوعات مقالات انتخابی را ژئوفیزیک نظری، اکتشافی و مهندسی در گرایشهای لرزه شناسی، زلزله شناسی، گرانی سنجی، ژئومغناطیس، ژئوفیزیک محاسباتی و ژئو الکتریک ذکر کرد و افزود این کنفرانس دو سالانه است و کوشش می شود که تحولات و دستاوردهای علمی ژئوفیزیک در فاصله دو همایش در کنفرانس بازتاب پیدا کند.

رئیس انجمن ملی ژئوفیزیک ایران همچنین گفت: همزمان با برگزاری کنفرانس نمایشگاهی از دستاوردهای علمی و فنی در زمینه ژئوفیزیک از سوی ارگانها، شرکت ها و سازمانهای ذیربط و همچنین کارگاه های آموزشی، در علوم زمین، پیش بینی عددی وضع هوا و GIS تخصصی در زمینه کاربرد پیش بینی زلزله از اول اسفند ماه به ترتیب در سازمان زمین شناسی و تحصیلات تکمیلی در IT اکتشاف معدنی، سازمان هواشناسی کشور و مرکز علوم پایه زنجان برگزار می شود.

دکتر زمردیان برگزاری دو کارگاه آموزشی تخصصی دیگر به ترتیب در زمینه پردازش شبکه ژئودینامیک ایران وژئوفیزیک دریائی در روزهای 6 و 12 در سازمان نقشه برداری و 7 لغایت 9 اسفند از دیگر برنامه های این همایش برشمرد.