آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

¤ دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری در سفرهای خارجی خود خیلی راحت و بدون تشریفات به میان مردم می روند در حالی که در سفرهای خارجی رئیس جمهور آمریکا بیش از چندین هزار نفر باید امنیت را تامین کنند بطوری که شهر و اداره امور تعطیل می شود. آمریکایی ها به چه چیزشان می نازند.

زارعیان

¤ به عنوان یک شهروند تهرانی که از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنم، می خواستم از مسئولان شرکت واحد تقاضا کنم که اتوبوس های مسیر ناصرخسرو- بلوار ابوذر در حد فاصل ایستگاه ناصرخسرو تا سرچشمه، ایستگاه ندارد. لطفا فکری برای ایستگاه کنید.

یک شهروند

¤ وضعیت به گونه ای شده که انرژی هسته ای با حیثیت نظام گره خورده است. یعنی اینکه اگر خدای ناکرده مسئولین در این مورد کوتاه بیایند از عزت نظام کم گذاشته اند. و باالعکس هر قدم رو به جلویی که دراین راه برداریم، تهدیدات دشمنان را خنثی ساخته ایم.

علیمردانی

¤ از کیهان می خواهیم که انتقاد از دستگاه قضایی را به صورت شفاف و صریح مطرح کند اما متاسفانه از سر مقاله کیهان امروز (15/12/84) پیداست در نقد قوه مقننه شیوه ملاحظه کاری را در پیش گرفته است که دور از انتظار می باشد.

حقیقت

کیهان: در کنار نقد عملکرد باید از اقدامات مثبت نیز تقدیر کرد، نقدی که در این راستا نباشد، نقد کور و متعصبانه خواهد بود.

¤ وظیفه شورای امنیت سازمان ملل متحد ایجاد صلح و امنیت جهانی است نه جنگ افروزی و اخلال در امنیت جهانی. اینکه می گویند پرونده هسته ای ایران را به این شورا می بریم لاف بزرگی است. مگر ایران قصد دارد امنیت جهانی را برهم زند. بوش تروریست که به کشورها حمله می کند یا ایرانی که صلح و امنیت را برای همه می خواهد کدامیک تهدیدکننده امنیت جهانی هستند؟

یک هموطن از اهواز

¤ مگر طبق قانون، مدارک تحصیلی اخذ شده از خارج نباید به تایید وزارت علوم برسد پس چگونه است که در مورد مدارک جعلی دانشگاه هاوایی هیچ مسئولیتی متوجه مسئولین وقت وزارت علوم نشده است.

یک هموطن

کیهان: وزارت علوم نیز از جمله شاکیان پرونده دانشگاه هاوایی است و مدت ها قبل علیه هاوایی به مراجع قضایی شکایت کرده است.

¤ حال که بررسی بودجه سال 85 در مجلس شورای اسلامی در حال بررسسی است می خواستم پیشنهاد کنم که بودجه های مصرفی مؤسسات خیریه یا بهزیستی و تامین اجتماعی یک کاسه شود.

ستاری

¤ یکی از روزنامه های صبح یکشنبه متن نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس در خصوص دفاع از لایحه بودجه را چاپ کرد ولی از خبر ارسال این نامه در کیهان اثری ندیدیم.

پاژوخ زاده از بندر دیلم

کیهان: متن کامل نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس همان روز در کیهان چاپ شده بود.

¤ یازده ماه است که در نوبت گازسوز کردن وسیله نقلیه خود می باشم و کلافه شده ام. با این حال تعجب می کنم که چگونه شرکت گاز برای گازسوز کردن وسایل نقلیه تبلیغ می کند.

محسن پور

¤ همانطور که امروز به عملکرد گذشتگان نمره مثبت یا منفی داده و به آن افتخار یا انتقاد می کنیم مسئولین دست از حق هسته ای ملت برندارند که مبادا نسل آینده به آنها نمره منفی بدهند.

سیدجابر هاشمی از بابل

¤ از سه سال پیش برای وام خود اشتغالی ثبت نام کرده ام و مدارک را به صندوق حمایت شغلی ارسال نموده ام ولی تاکنون هیچ اقدام و توجهی نشده است. با توجه به سخنان رئیس جمهور که مهرورزی، عدالت گستری و کمک به جوانان را سرلوحه کارشان قرار داده اند تقاضای رسیدگی دارم.

مافی

¤ نزدیک به دو سال است از طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان می گذرد ولی تاکنون به جایی که دست ما بازنشسته ها را بگیرد نرسیده امیدواریم مسئولین توجه بفرمایند.

مجد

پاسخ سازمان حج و زیارت

در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 9/12/84 به آگاهی می رساند: متقاضیان تشرف به سفر زیارتی عمره در هنگام ثبت نام در بانک به صورت یکسان مبلغ 400 هزار تومان به عنوان علی الحساب پرداخت و فیش با همین عنوان دریافت می کنند و درهنگام پذیرش در کاروان براساس گروه قیمتی اعلام شده برای کاروان مابه التفاوت می پردازند.

پاسخ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

در پاسخ به مطلب مندرج در تاریخ 13/11/84 تحت عنوان «درخواست برقراری خط اتوبوسرانی از قنات کوثر به نوبنیاد در مسیر بلوار هنگام و بلوار استقلال به اطلاع می رساند: با توجه به بررسی بعمل آمده و وجود چندین خط اتوبوسرانی در مسیرهای مرتبط و دسترسی شهروندان به محل یاد شده، برقراری خط مذکور فعلا مقدور نبوده، منتهی بعنوان یکی از خطوط پیشنهادی و در صورت فراهم شدن امکانات لازم دراولویت اقدامات شرکت قرار دارد.

پاسخ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

در پاسخ به مطلب مندرج در تاریخ 26/10/84 تحت عنوان «کاهش تعداد اتوبوس های خط مترو- میدان انقلاب و انتظار طولانی در ایستگاه مذکور» باطلاع می رساند: طی بررسی های به عمل آمده و و به دلیل وجود پاره ای از موانع و مشکلات همچون ترافیک طول مسیر و تعمیرات جایگاه سوخت مجاور، بعضا اتوبوس های خط مذکور با تاخیر مراجعه داشتند که البته این مشکل با استفاده از اتوبوس های کمکی اعزامی از خطوط دیگر و توجهات لازم به مسئولین در جهت سرویس رسانی مطلوب مرتفع گردیده است.

پاسخ شرکت قطارهای مسافری رجاء

در پاسخ به پیام تلفنی مندرج در مورخ 27/11/84 ضمن عذرخواهی صمیمانه از مسافرین محترم قطار مورخ 18/11/84 به سبب عدم اطلاع رسانی رئیس قطار برای ادای نماز صبح به اطلاع می رساند: طبق برنامه حرکت، قطار یاد شده همواره قبل از اذان صبح به مشهد می رسیده است اما در روز 18/11/84 به علت خرابی لوکوموتیو و تاخیر چند ساعته، قطار در ایستگاه دیگری برای نماز توقف می کند که متاسفانه به دلیل کوتاهی رئیس قطار اطلاع رسانی لازم به مسافرین و مامورین صورت نمی گیرد که در این جا از تمام مسافرین عزیز صمیمانه عذرخواهی می شود. ضمنا حسب بررسی های انجام شده، کوتاهی و اهمال رئیس قطار احراز و علی رغم سهوی بودن خطا، مشارالیه توبیخ کتبی و موقتا از کار برکنار شده اند.