آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
اخبار کشور
۳

بهره برداری از 5 هزار هکتار جنگل کاری در شمال تهران

مراسم بهره برداری از پنج هزار هکتار جنگل کاری در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز همزمان با روز درختکاری، دیروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دکتر غلامعلی حدادعادل در این مراسم با بیان این که درختکاری سنت حسنه ای است که از دیرباز در میان ایرانیان مرسوم بوده است افزود: مسئولان شهر با درنظر گرفتن توصیه های رهبر معظم انقلاب، زیبا کردن تهران را در دستور کار ویژه خود قرار دهند.

سفیر فلسطین: اینجا هم طور سیناست

فرهنگسرای سلامت با مشارکت سازمان محیط زیست، صد نهال زیتون را توسط کودکان ایرانی به یاد کودکان فلسطین در بلوار فرحزادی تهران غرس کرد.

صلاح زواوی، سفیر فلسطین دراین مراسم طی سخنانی گفت: از این که از من برای شرکت درمراسم درختکاری دعوت کردید بسیار سپاسگزارم، بخصوص که این بار پای درخت زیتون درکار است و درخت زیتون، چنان که می دانید برای ما فلسطینی ها بسیار مهم و حساس است.

وی با اشاره به اینکه درخت مبارک زیتون هزاران سال است که با تاریخ فلسطین گره خورده افزود: زیتون برای ملت فلسطین از جنبه های دینی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسار مقدس است، چندان که این درخت سالهاست سمبل کشور فلسطین شده و به ملت ما کمک کرده که در صد سال اخیر بهتر بتواند در برابر طرح های غاصبانه صهیونیسم ایستادگی کند.

وی در پایان افزود: از خداوند بزرگ تندرستی رهبر معظم انقلاب و برادران مسئول و تمامی ملت عزیز ایران را مسئلت دارم. به امید آنکه روزی نیز در فلسطین آزاد جشن درختکاری را برپا کنیم و نماز شکر را در مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان و سومین حرم شریف به جا آوریم.