آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
اخبار ورزشی
۱۳

رئیس جمهور امروز به لرستان می رود

خرم آباد- خبرنگار کیهان:

رئیس جمهور و هیئت دولت امروز به منظور دیدار با مردم و بررسی استعدادها، نیازها و اتخاذ راهکارهای تسریع در روند سازندگی به استان لرستان سفر می کند.

برپایه این گزارش مردم استان لرستان برای استقبال از رئیس جمهور و هیئت وزیران به حال آماده باش درآمده اند. استان لرستان ازلحاظ خسارت وارده ناشی از جنگ تحمیلی دومین استان خسارت دیده از جنگ بعد از استان خوزستان است و به دلیل عدم سرمایه گذاری در برنامه های توسعه هنوز ازاستان های محروم کشور به شمار می رود. این استان به دلیل عدم سرمایه گذاری دولت های گذشته و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی از قبل ایجاد شده از لحاظ بیکاری رتبه اول را در بین استان های کشور دارد.

در لرستان حدود 94 درصد مردم زیرخط فقر زندگی می کنند و با توجه به استعدادهای غنی نظیر معادن، آب فراوان، منابع نفت و گاز، اهمیت سوق الجیشی و استراتژیک و مردمی سخت کوش، پرتلاش و تحصیل کرده سفر دکتر احمدی نژاد به لرستان و روحیه کار و تلاش دولت، اهالی لرستان امید فراوان به این سفر بسته اند و برای استقبال و میزبانی از مهمانان عزیزشان لحظه شماری می کنند.

مردم لرستان یکپارچه بارها و بارها طی ماه های گذشته از سیاست های داخلی و خارجی دکتر احمدی نژاد اعلام حمایت کرده اند و از هم اکنون با قوت گرفتن خبر سفر رئیس جمهور محبوب به استان از شوق دیدار یار صادق و صمیمی شان لحظه شماری می کنند.

بنابه دستور دکتر احمدی نژاد تشریفات زائد در سفرهای مرسوم رؤسای جمهوری گذشته برچیده شده است.

امام جمعه دورود: سفر رئیس جمهور به لرستان بهترین عیدی برای مردم است

امام جمعه دورود گفت: سفر رئیس جمهور در آستانه سال نو به لرستان، بهترین عیدی برای مردم ولایت مدار این استان محسوب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین رجایی پور» در گفت وگو با ایرنا افزود: مردم لرستان بویژه شهرستان دورود ماههاست که در انتظار دیدار با رئیس جمهور محبوب و عدالت محور جمهوری اسلامی ایران لحظه شماری می کنند.

وی اظهار داشت: امیدواریم در جریان سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به لرستان، مشکلات مزمن این استان یعنی فقر، بیکاری و محرومیت مرتفع و به جای آن اشتغال، رفاه و آسایش برقرار شود.

وی افزود: مردم باید در شرایط حساس کنونی که پرونده هسته ای ایران در اجلاس شورای حکام در دست بررسی است با تمام توان از اهداف عدالتخواهی دولت آقای احمدی نژاد حمایت کنند.