آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
اخبار ورزشی
۱۳

فرمانده لشکر 64 پیاده ارومیه: به دستور رئیس جمهور

مین های به جامانده در مناطق جنگی، 5ساله جمع آوری می شود

ارومیه- خبرنگار کیهان:

فرمانده لشکر 64پیاده ارومیه گفت: با دستور رئیس جمهور کار جمع آوری چند میلیون مین دفن شده در مناطق جنگی که به فرصت زمانی 20ساله نیاز داشت در 5سال جمع آوری می شود.

سرتیپ حسین شکوهی که به مناسبت سالگرد عملیات افتخارآفرین کربلای 7 با خبرنگاران گفت وگو می کرد افزود: گردانهای مهندسی با جدیت تمام کار جمع آوری مین و تله های انفجاری را دنبال می کنند این در حالی است که به مرور زمان و در اثر شرایط جوی مین ها جابه جا شده اند یا زنگ زده هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که خط سرخ شهادت همچنان ادامه دارد افزود: کمتر هفته ای است که برای خنثی سازی تله های انفجاری و جمع آوری مین ها شهید و معلول نداشته باشیم و ستوان یکم بهاری جمعی تیپ سلماس اخیرا شهید شده است.

سرتیپ شکوهی با اشاره به استقبال فرماندهان ارتش از طرح خروج پادگانهای نظامی به خارج از شهر ها افزود: تحقق این طرح به تامین اعتبار توسط دولت بستگی دارد و پا به پای احداث پادگانهای جدید کار انتقال انجام خواهد گرفت.

وی درباره دستاوردهای عملیات غرورآفرین کربلای7 گفت: در این عملیات در وسعت 50کیلومتر مربع و کاملا کوهستانی حاج عمران ماشین جنگی رژیم بعثی عراق از کار افتاد و انتقام یورش ناجوانمردانه توپخانه عراق به شهرهای آذربایجان غربی گرفته شد.