آرشیو چهار‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۱۸۴۷۲
مدرسه
۱۰

بچه های ایرانی برای میهمانان خود سرود هلندی خواندند

کودکان هلندی عضو برنامه تبادل فرهنگی بچه های ایران و هلند که در تهران به سر می برند با حضور در خانه های همسالان ایرانی خود با فرهنگ، آداب و سنت های آنان آشنا شدند.

این کودکان روز جمعه 12 اسفند در گروه های چند نفری از خانه های ایرانی بچه های عضو این برنامه بازدید کردند و از سوی کودکان و والدین آنها به گرمی مورد استقبال قرار گرفتند.

پذیرایی از این کودکان با شیرینی و چای و اهدا هدایایی به آنان از سوی کودکان و والدین آنها، به این فضا صمیمیت بیشتری بخشید.

کودکان هلندی نیز در این بازدیدها ضمن دادن هدایایی به همسالان خود با آنها به گفت وگو پرداختند و از علایق مشترکشان، تفریح، چگونگی گذراندن اوقات فراغت، کتاب هایی که می خوانند و موسیقی هایی که می شنوند با یکدیگر سخن گفتند.

کودکان ایرانی و هلندی صبح همین روز در مرکز شماره 15 کانون که محل اصلی برپایی برنامه تبادل فرهنگی است نیز به اجرای برنامه های مشترکی پرداختند.

در این برنامه کودکان هلندی به فارسی سرود گل پامچال را اجرا کردند و بچه های ایرانی نیز یک سرود را به زبان هلندی خواندند.

همچنین کودکان میهمان در این مرکز با والدین خود از طریق اینترنت در هلند ارتباط برقرار کردند و با آنها در مورد حضورشان در ایران و برنامه هایی که در آن شرکت داشتند سخن گفتند.

این برنامه در مرکز شماره 15 کانون واقع در پارک رضوان تهران با میهمانی نهار همراه بود و بچه های هلندی برای نخستین بار میهمان سفره غذای ایرانی بودند که به دست مادران کودکان ایرانی پخته شده بود.

نمایشگاه پایانی برنامه تبادل فرهنگی ایران و هلند تا روز 25 اسفند در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب ادامه دارد.