آرشیو چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۸۴۹۰
اخبار کشور
۱۴

تشییع پیکر 3 روحانی اهل سنت در زاهدان

پیکر سه نفر از روحانیون اهل سنت روز سه شنبه با حضور علما و بزرگان شیعه و سنی و اقشار مختلف مردم در زاهدان تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در این مراسم که مقارن با آغاز هفته وحدت و اقامه نماز وحدت آفرین با حضور مسئولان و علمای شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان در عیدگاه اهل سنت زاهدان برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان طی سخنانی اظهار داشت: سنی و شیعه از دیرباز با وحدت و همدلی در استان سیستان و بلوچستان زندگی کرده اند.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز هفته وحدت یادآور شد: رسول اکرم(ص) مؤمنین را جسد واحد نامیده و تشییع پیکر این بزرگان اهل سنت در این هفته زمینه وحدت هرچه بیشتر بین شیعه و سنی را فراهم کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: شیعیان این استان مراسم جشن دوشنبه شب و همایش وحدت صبح سه شنبه را برای ابراز همدردی با اهل سنت تعطیل کرده، همانطور که اهل سنت در جریان حادثه تروریستی تاسوکی زابل، با شیعیان ابراز همدردی و مودت کردند.

«مولوی نعمت الله میربلوچ» استاد تفسیر حوزه دارالعلوم زاهدان و امام جماعت مسجد بازار روز زاهدان، «مولوی عبدالحکیم گمشادزهی» استاد حوزه دارالعلوم زاهدان و «مولوی عبدالله» امام جماعت مسجد نصرت آباد روز دوشنبه طی سانحه رانندگی در محور زاهدان- بم دارفانی را وداع گفتند.

پیکر این مولویها پس از اقامه نماز میت مشترک اهل سنت و تشیع از عیدگاه اهل سنت تا بهشت محمدشهر زاهدان تشییع و به خاک سپرده شد.