آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۴
سیاسی
۲

سخنگوی دولت در گفتگو با خبر نگارا ن: دولت سلب امنیت مردم را تحمل نخواهد کرد

دکتر غلامحسین الهام سخنگوی دولت دیروز در گفتگوی هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در محور بم - کرمان گفت: دولت به وظیفه خود برای تامین امنیت مردم عمل کرده و در برخورد با اشرار مسامحه نخواهد کرد.

وی افزود: به زودی اشرار در چنگال عدالت و قانون گرفتار خواهند شد. سخنگوی دولت با اشاره به دلایل اقدامات تروریستی اظهار داشت: هر زمانی که جامعه به سمت رفاه و آسایش عمومی پیش می رود و در عرصه های بین المللی و علمی موفقیت کسب می کند. دشمنان ملت این شیرینی ها را به کام ملت تلخ می کنند.

وی افزود: اقدامات تروریستی و کشتن انسانهای بی گناه آزمون شکست خورده ای است. وی گفت: جنایت تروریستها را پاسخ محکم می دهیم زیرا تامین امنیت مردم خط قرمز ماست. دکتر الهام یادآور شد: دولت هیچ هویتی جز خدمت به مردم و دفاع از حقوق مردم ندارد. وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مسائل مربوط به پرونده هسته ای ایران گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران عمل به مقررات و معاهدات بین المللی است و بهترین تضمین ما برای عدم انحراف از صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای نظارت به آژانس بین المللی انرژی هسته ای است. سخنگوی دولت در مورد اصلاح قانون انتخابات شوراها و واگذاری مسئولیت نظارت این انتخابات به شورای نگهبان گفت: لایحه اصلاح قانون انتخابات شوراها مطرح است اما بحث واگذاری نظارت انتخابات شوراها به شورای نگهبان تصمیمی نیست که در دولت اخذ شده باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نامه احمدی نژاد به بوش باب گفتگو میان ایران و آمریکا را می گشاید اظهار داشت: باب گفتگو با شرایط و لوازم آن و به دور از زیاده خواهی و استکبار همواره باز است، البته نه برای نظامهایی که استقرار آنها مشروعیت ندارد مانند رژیم صهیونیستی.

وی افزود: نامه احمدی نژاد ادبیات و دکترین جدیدی در مناسبات سیاسی روابط بین المللی است.

دکتر الهام در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا دولت سازمان تامین اجتماعی را جهت پرداخت 200 هزار تومان حقوق بازنشستگان یاری خواهد کرد گفت: ایجاد توازن در پرداختها و همسانی نسبی و معقول و جلوگیری از تبعیض های فاحش شروع شده است و سازمان تامین اجتماعی هم مشکلی برای پرداخت حداقل 200 هزار تومان به بازنشستگان ندارد.