آرشیو پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۵۲
هنر
۱۴
ضیافت

اصلانی:تا بهبود شرایط برنامه ای نداریم

برای اجرای برنامه گذشته ام به اندازه ای با مشکلات متعدد روبه رو شدم که ترجیح می دهم و تا بهبود شرایط هیچ برنامه ای نگذارم. قبول کنید که برگزار کردن یک برنامه بدون هیچ گونه حمایتی و آن هم با این شرایط سخت کار بسیار مشکلی است.»

این ها را «سوسن اصلانی»، آهنگ ساز و سرپرست گروه موسیقی خجسته، می گوید. او در عین حال تاکید می کند: «با این وجود همچنان به فعالیت های موسیقی خود ادامه می دهم، مثلابرنامه های خصوصی برگزار می کنیم; به هر حال اجرای کنسرت بزرگ مساله ای است که در شرایط کنونی امکان آن برای بسیاری از گروه های موسیقی وجود دارد.»

اصلانی البته هم اکنون با شرایط سختی که برای اجرای کنسرت به وجود آمده است، عمده فعالیت های خود را به انتشار آلبوم ها و کتاب های موسیقی اختصاص داده است.

او هم اکنون مشغول ضبط یک سری تصانیف و قطعات ضربی به همراه تنبک است و علاوه بر آن قطعاتی در راست پنج گاه را منتشر خواهد کرد.

او البته در نظر دارد که بر روی قطعات و تصانیفی به صورت گروه نوازی در راست پنج گاه و چهار مضراب به اجرای برنامه بپردازند.

«می خواهم در این آثار از خواننده شناخته شده ای استفاده کنم و همین انتشار این آثار را به مشکل مواجه کرده است با این حال اگرچه ممکن است وقفه ای در انتشار این آثار به وجود آید با این حال سعی می کنم تا این آثار را به همراهی یک خواننده نامی منتشر کنم.»

از آخرین آثاری که «اصلانی» آن ها را منتشر کرده است می توان به یک دونوازی و همچنین تک نوازی سنتور با همراهی سیامک بنایی در نوا و چهارگاه اشاره کرد که موسیقی سنتی توا\م با موسیقی محلی بوده است.

او همچنین هم اکنون مشغول کار بر روی کتابی با عنوان «رقص بهار» است که در «آواز اصفهان» شامل پیش درآمد، چهار مضراب و قطعه ضربی و تصنیف بوده و قطعه ضربی تصنیف است که توسط انتشارات «ماهور» منتشر خواهد شد.