آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۳۵۶۸
ماجرا
۱۹

راز 1500 سکه تقلبی در خبر روزنامه ایران

گروه حوادث: دو مرد که 1500 سکه از قاچاقچیان اشیای عتیقه خریده بودند، با دیدن عکس دو قاچاقچی در روزنامه ایران، پی به فریبی که خورده بودند، بردند.

به گزارش خبرنگار ما چندی پیش دو مرد در حالی که 1500 سکه برنجی در دست داشتند، به ستاد فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری مراجعه کرده و گفتند: مدتی قبل پس از آشنایی با چند مرد وقتی از سوی آنان برای خریدن سکه های عتیقه ترغیب شدیم، به فکر خرید این سکه ها افتادیم.

آنها اضافه کردند: پس از آن با پرداخت 11 میلیون تومان 1500 سکه برنجی که قاچاقچیان اشیای عتیقه آن را مربوط به دوران اسلامی می دانستند، خریدیم.

آنها ادامه دادند: این سکه ها را در اختیار داشتیم تا این که دوم بهمن ماه در خبر بازداشت فروشندگان میلیونی 5 هزار شیء عتیقه، عکس فروشندگان سکه ها را مشاهده کردیم که به عنوان متهم معرفی شده بودند.

کارشناسان میراث فرهنگی پس از بررسی 1500 سکه برنجی، متوجه تقلبی بودن آنها شدند و متهمان را با شاکیان روبرو کردند. پس از این رویارویی، شاکیان قاچاقچیان را شناسایی کردند.

به گزارش خبرنگار ما، اعضای پنج نفره این شبکه قاچاق اشیای عتیقه که متهم به ضرب 981 سکه برنجی مربوط به دوران اسلامی بودند، در بخش کیار تحت تعقیب قرار گرفته و چهار تن از آنان دستگیر شدند. در حالی که یکی از این متهمان موفق به فرار شده است.

این گزارش حاکی است دو ضرابخانه در اصفهان و دزفول که متهمان در آن اقدام به ضرب سکه های تقلبی می کردند شناسایی و دو دستگاه ضرب سکه کشف شد.