آرشیو یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۲۳۸۸۴
اخبار داخلی
۴

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر رسید

قیمت طلا در بازارهای جهانی دیشب به بالاترین سطح خود در6 ماهه اخیر رسید.

گزارش صبح امروز خبرنگار ما به نقل از شبکه خبری بلومبرگ حاکیست شب گذشته قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک با 10 دلار و 20 سنت افزایش نسبت به نرخ پنجشنبه به 689 دلار و 90 سنت رسید.

کارشناسان با تاکید بر پیش بینی های قبلی خود مبنی بر تداوم افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی معتقدند: دوران قدرتمندی طلا در عرصه اقتصاد جهانی فرا رسیده و بزودی قیمت این فلز گرانبها از رکورد تاریخی خود در سال 1980 میلادی که به 732 دلار در هر اونس رسید، فراتر خواهد رفت.

دیروز همچنین ارزش دلار آمریکا در برابر یورو به پایین ترین سطح خود طی 2 سال اخیر رسید. این سومین ماه پیاپی است که ارزش دلار آمریکا در برابر یورو اتحادیه اروپایی، پوند انگلیس و ین ژاپن به روند کاهشی خود ادامه می دهد.

از سوی دیگر در بازار داخلی نیز نوسان قیمت طلا و سکه از صبح امروز آغاز شد.

گزارش خبرنگار ما از مراکز عمده معاملات ارز و سکه در تهران حاکیست به تبع رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی، روند افزایش نرخ انواع مسکوک طلا در بازار تهران از صبح امروز آغاز شده است و تا لحظه ارسال این خبر (ساعت 10) قیمت هر قطعه سکه طلا (طرح قدیم) با 10 هزار ریال افزایش نسبت به نرخ پنجشنبه به یک میلیون و 790 هزار ریال رسید.

هر گرم طلای 18 عیار (بدون مزد ساخت) نیز صبح امروز در بازار تهران و در آغاز معاملات نسبت به روز پنجشنبه هفتصد ریال گران شد و به 152 هزار و 500 ریال رسید.