آرشیو یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۱۳
جهان
۳

اخبار

درخواست تعویق بازگشت بوتو

خبرگزاری هند: پرویز مشرف رئیس جمهور پاکستان از خانم بوتو خواست بازگشت خود به کشور را به تعویق اندازد تا اقدامات حقوقی لازم انجام پذیرد.

به گفته مشرف وی با ارسال پیامی متضمن دلایل این خواسته اش از خانم بوتو خواستار تعویق بازگشت او شده است. وی گفته است هدف نهایی اش بازگرداندن خانم بوتو به درون حاکمیت است.

دیدار پوتین و مرکل در آلمان

ایلاف: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز با آنگلامرکل صدراعظم آلمان در شهر ویسبادن آلمان دیدار می کند و قرار است مسائلی همچون سپر موشکی امریکا، انرژی و موضوع هسته یی ایران به بحث گذاشته شود.

خرسندی ملاعمر

الشرق الاوسط: ملامحمد عمر رهبر طالبان گفت مذاکره دولت افغانستان با طالبان برای آزادی گروگان آلمانی و چهار همکار افغان وی در مقابل آزادی پنج عضو طالبان، پیروزی بزرگی برای جهاد در افغانستان محسوب می شود. این تبعه آلمان با پنج افغانی حدود سه ماه پیش به اسارت طالبان درآمده بودند.

آزادی 30 نظامی پاکستانی

الجزیره: افراد مسلح قبایلی در منطقه وزیرستان پاکستان، 30 نظامی ارتش این کشور را که در درگیری های اخیر دستگیر کرده بودند، آزاد کردند.

سقوط هلی کوپتر در آذربایجان

ایلاف: یک فروند هلی کوپتر نظامی جمهوری آذربایجان لحظاتی پس از برخاستن بر فراز دریای سیاه سقوط کرد و همه شش سرنشین آن کشته شدند.

دستگیری چهار فعال سیاسی در میانمار

آسوشیتدپرس: در ادامه فشارهای دولت نظامی برمه بر معترضان دموکراسی خواه در میانمار، دولت برمه چهار فعال سیاسی سرشناس را دستگیر و روانه زندان کرد.

به گزارش سازمان عفو بین الملل، هنوز جزئیاتی در خصوص بازداشت این افراد اعلام نشده است. سازمان عفو بین الملل در خصوص سلامت این افراد ابراز نگرانی کرده است.