آرشیو یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۱۳
ورزش
۱۶

خداحافظی توتی در 35 سالگی

فرانچسکو توتی کاپیتان تیم آ اس رم ایتالیا قصد دارد در سن 35 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

فرانچسکو توتی کاپیتان تیم رم گفت: فکر می کنم تا سن 35 سالگی بتوانم به فعالیت خود به عنوان یک فوتبالیست در دنیای فوتبال ادامه دهم و مثل گذشته در پیراهن رم قدرت نمایی کنم، حتی همسرم هم مثل من فکر می کند. بعد از آنکه به فعالیت خود در عرصه بازیگری پایان دادم، به عنوان یک مربی به فعالیتم در فوتبال ادامه خواهم داد.

این در حالی است که ماسیمو موراتی مالک باشگاه اینتر چندی پیش اعلام کرده بود که توتی اگر بخواهد می تواند یک اینتری بشود و فوتبالش را در اینتر ادامه دهد. اما ظاهرا سران باشگاه رم به هیچ عنوان تمایلی به این کار ندارند و نمی خواهند مهره اصلی تیم شان را به رقیب بدهند.

اما از سوی دیگر نبودن نام توتی در لیست بازیکنان منتخب فیفا باعث اعتراض و انتقاد کارشناسان فوتبال این کشور و حتی «آبته» رئیس فدراسیون فوتبال این کشور شده است. توتی که در تیم ملی ایتالیا همواره جزء بهترین مهاجمان یک دهه اخیر بوده امسال در لیست بهترین های فیفا جایی ندارد و همین مساله باعث ناراحتی آتزوری ها شده. آبته در این باره می گوید: «فرانچسکو یکی از بهترین فوتبالیست های ایتالیایی است و من نمی فهمم در این انتخاب چه ملاک هایی دخیل بوده است. قدر مسلم اینکه با این موارد هیچ گاه نمی شود سلیقه یی برخورد کرد.»