آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۸۴
داخلی
۵

نخست وزیر پاکستان: اسلام آباد خواهان گسترش روابط با تهران است

گروه سیاسی: شوکت عزیز نخست وزیر پاکستان برگسترش همکاری های تجاری با جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، وی در دیدار مشترک با ماشاالله شاکری و اینجن سوئیال سفیران ایران و ترکیه در پاکستان، گسترش روابط بین سه کشور مهم منطقه و بنیانگذاران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) را با اهمیت و راهبردی دانست.

نخست وزیر پاکستان هدف از این دیدار مشترک را بررسی ضعف ها و موانع موجود در توسعه تجارت و سرمایه گذاری بین سه کشور عنوان کرد و با تاکید بر وجود ظرفیت بالای همکاری اظهار داشت: ایران، پاکستان و ترکیه می توانند شرکای مناسبی برای یکدیگر بویژه در بخش انرژی باشند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با اشاره به روابط دوستانه اسلام آباد با تهران تصریح کرد: دولت پاکستان برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است.

وی گفت: گسترش همکاری در بخش های تجاری و سرمایه گذاری می تواند پایه های روابط دو کشور را تحکیم بخشد.

شوکت عزیز در ادامه سخنان خود، با تاکید بر حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای، اعمال زور برخی کشور ها برای محروم کردن ایران از این حق را منتفی دانست و گفت: حل اختلاف ها در این خصوص فقط باید از طریق مذاکره باشد.

سفیر جمهوری اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر علاقه مندی ایران به گسترش روابط با پاکستان اظهار داشت: همکاری های دو کشور بویژه در زمینه حمل و نقل در تعمیق روابط تهران و اسلام آباد مؤثر خواهد بود.