آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۸۴
اجتماعی
۶

آغاز ثبت نام دوره جدید آزمون فراگیر پیام نور از دی ماه

گروه اجتماعی: ثبت نام دوره جدید آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور از دی آغاز می شود.

به گزارش «فارس» رئیس دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر گفت: در دوره جدید آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور تغییرات زیادی انجام گرفته است. چند بخشی شدن برنامه های بیش از نیمی از رشته های دانشگاهی از جمله این تغییرات است.

علیرضا علی احمدی با تاکید بر این که هیچ مؤسسه و مرکز آموزشی آزادی از دانشگاه پیام نور و وزارت علوم مجوز برگزاری دوره های آموزشی فراگیر را ندارد، افزود: به داوطلبان دوره فراگیر دانشگاه پیام نور توصیه می شود به کلاس های آموزشی مراکز آزاد اعتماد نکنند. علی احمدی با اشاره به این که متوسط معدل دانشجویان فراگیر که در مقطع ارشد پذیرفته می شوند 1‎/5 تا 2 نمره از بقیه دانشگاه پائین تر است، اظهار کرد: درصد قبولی دانشجویان پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی نسبت به سایر دانشگاه های شهریه ای بیش تر است.

اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور به 4 هزار تن افزایش می یابد

معاون آموزش دانشگاه پیام نور همچنین به رشد 5 برابری اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان تا پایان سال به 8 برابر یعنی

4 هزارتن افزایش می یابد. اصغر ابوالحسنی افزود: درحال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور 2 هزار و 500 تن است. با افزایش تعداد آن ها تا پایان سال نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور به یک بر دویست یعنی استاندارد جهانی می رسد.