آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۸۴
بین الملل
۲۱

مذاکره ژنرال های انگلیسی با تروریست های عراق

گروه بین الملل- مطبوعات لندن فاش ساختند که ژنرال های ارتش انگلیس پس از تحمل شکست های اخیر در صحنه عراق به دیدار سران مخوف ترین گروه های مسلح در عراق رفته اند.

به نوشته نشریه ساندی، گروه ژنرال های انگلیسی را در این مذاکرات تیمی از افرادی که در مذاکرات صلح ایرلند تجربه داشتند همراهی کرده اند. برپایه این گزارش یک هدف عمده این گفت وگو ها جلب حمایت سیاسی از عملیات آمریکایی ها بوده است.

جزئیات این مذاکرات که در کشور همجوار برگزار شده نخستین بار از سوی سرگرد «پاول نیوتن»، فرمانده ارشد ارتش انگلیس در عراق منتشر شد. این در حالی است که نمایندگان انگلیسی در افغانستان نیز مذاکرات گسترده ای را با شورشیان طالبان در شهر موسی قلعه ایالت هلمند انجام می دهند.

* گزارش نیویورک تایمز از هویت عامل انتقال سلاح به شورشیان عراقی

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، فردی که توسط وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای توزیع اسلحه میان نیروهای پلیس عراقی انتخاب شده بود، عامل اصلی دستیابی گروه های شورشی این کشور به سلاح است.

روزنامه نیویورک تایمز با اعلام این مطلب در ادامه نوشت: پنتاگون درسال 2004 شخصی به نام کاظم الصفار که از تاجرین عراقی و از فرماندهان ارتش عراق در زمان جنگ عراق و ایران بود را به عنوان عامل توزیع سلاح های آمریکایی درمیان نیروهای پلیس عراقی انتخاب کرد، اما الصفار این سلاح های آمریکایی را در بازار آزاد به فروش می رساند.