آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۸۴
ایران زمین
۲۰

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات گردشگری در تاکستان

قزوین - خبرنگار «ایران»: نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و سوغات، هدایا و گردشگری در شهرستان تاکستان استان قزوین برپا شد.

حمیدرضا قاسمی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر افزود: برگزاری این نمایشگاه در تاکستان با هدف آشنایی مردم با صنایع دستی و سوغات و ترویج فرهنگ آموزش این صنایع با کاربری های امروزی است.

قاسمی شناخت بازار و ارائه محصولات را از موارد مهم در امر بازاریابی خواند و گفت: محصولات صنایع دستی با زحمات فراوان صنعتگران و هنرمندان خلق شده و از ضروریات توسعه و پویایی آن ایجاد بازار مناسب برای فروش است که با توجه به معرفی روشمند این محصولات به مصرف کننده می توان زمینه را برای عرضه و فروش این صنعت فراهم ساخت.

سیدقاسمی زمان این نمایشگاه را از 16 تا 26 آبان اعلام کرد و گفت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، هدایا و گردشگری با 51 غرفه و حضور همه استان ها در شهر تاکستان صبح و بعدازظهر آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

شهرستان تاکستان با مساحتی افزون بر

2 هزار و 536 کیلومتر مربع در جنوب غربی قزوین قرار داشته و دارای 4 شهر و 8 دهستان، 99 واحد صنعتی و 18 هزار و 950 هکتار باغ انگور است که سومین شهر کشور در تولید انگور به شمار می رود.

فراوانی تپه های باستانی که تمدن های دیرین انسانی را در خود داشته، از این دشت حاصلخیز در پیش از اسلام حکایت دارد. قلعه ها، برج ها، آرامگاه های مورد احترام و معماری کهن اما بدیع، منطقه حفاظت شده باشگل با تنوع شگفت انگیز جانوری، فرهنگ دوست داشتنی تاتی و مردمان صمیمی و مهمان نواز از سرمایه های بزرگ شهرستان تاکستان در قلمرو گردشگری به شمار می آیند.