آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۸۴
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\اصفهان دومین جشنواره و نمایشگاه ملی جلوه های رضوی هنری های سنتی در اصفهان برپا می شود، در این نمایشگاه که در مجتمع فرهنگی - هنری فرشچیان برگزار می شود آثار هنرمندان شیفته خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله که اعتلای فرهنگ و هنر رضوی را رقم زده اند به نمایش گذاشته می شود.جشنواره و نمایشگاه 21 آبان ماه آغاز می شود و اول آذرماه به کار خود پایان می دهد.

\قزوین سینما ملت: قاعده بازی احمدرضا معتمدی، سینما ارشاد: کلاغ پر، سینما کانون: تئاتر زنده خرگوش بازیگوش. خبر دیگر حاکی است کنسرت بزرگ ایران از سوی حمید عسکری با همراهی محمدرضا گلزار از 23 تا 25 آبان ماه 86 در ورزشگاه شهید بابایی شهر قزوین برگزار خواهد شد. این کنسرت توسط مؤسسه فرهنگی - هنری عصر انتظار با همکاری کانون خوشه طلایی برگزار خواهد شد. مراکز فروش بلیت در فروشگاه آپادانا، قصر کتاب، ویدئو کلوب رشد، کلبه هنری یعقوبی است.

همچنین پنجمین جشنواره ملی ادبیات نمایش رضوی همراه با تهران و بجنورد به مدت 2 روز از تاریخ 21 آبان ماه 86 از سوی کارگاه های آموزشی، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی استان قزوین برگزار خواهد شد.این جشنواره که به همت دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و انجمن سینمای جوان دفتر قزوین برگزار می شود در روز سه شنبه 22 آبان ماه در مراسمی خاتمه می یابد. گفتنی است اختتامیه این جشنواره در خیابان شهید بابایی، کوچه، 22 سالن آمفی تئاتر، کتابخانه امام خمینی(ره) از ساعت 18 الی 20 برگزار خواهد شد.

\همدان دهمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان از 22 تا 24 آبان در نهاوند برگزار می شود. در این جشنواره گروه ها در بخش مسابقه، جنبی و تک نوازی به نوازندگی می پردازند. گروه های شرکت کننده از همدان، ملایر، توسیرکان، اسدآباد، بهار و نهاوند هستند.