آرشیو یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۶۶
سینما
۱۰

لطفا کات آقای پوراحمد

مهدی فاتحی

از جنگ سال های زیادی گذشت و تاثیرات زیادی در جامعه، آدم ها و در نهایت سینما و ادبیات ما گذاشته است: تاثیراتی که شاید از زمین سوخته احمد محمود آغاز شد. جنگ مساله یی است که سال ها است بشر با آن سردرگریبان است و هنوز راه حلی برای آن پیدا نکرده است: چیزی که ما با تجربه هشت سال جنگ متناوب نمی توانیم از آن بی تفاوت بگذریم. خصوصا حالاکه حدود بیست سال از آن می گذرد و فرصت زیادی داشتیم تا از همه جهات آن را بررسی کنیم.

طی مدت زیادی که از جنگ می گذرد شاهد فیلم های زیادی بودیم که به هر شکل یا به طور مستقیم یا غیرمستقیم به جنگ پرداخته اند. سینمایی که به هر دلیل تا به امروز نتوانسته به طور واضح و بی پرده به این مساله بپردازد تا ما وقتی که از چند فیلم خوب سینمای ایران حرف می زنیم یکی از آنها را هم مدنظر قرار دهیم.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.