آرشیو شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۹
اخبار کشور
۳

یازدهمین جشنواره تئاتر مقاومت پایان یافت

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت - فتح خرمشهر، طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان هنری کشور و جمعی از هنرمندان در خرمشهر پایان یافت.

محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: این جشنواره سال آینده به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی با ابراز خرسندی از ملی شدن این رویداد افزود: استادان، هنرمندان پیشکسوت و هنرآموزان، همه در تلاش هستند تا اتفاق بزرگی را که در کشور ما رخ داده است بازخوانی کنند و باعث خوشحالی است که این اتفاق، مرزهای ما را در نوردیده و همان گونه که حضرت امام راحل پیش بینی کردند، دامنه این اتفاق به مرزهای خارج از کشور راه پیدا کرده است.

در این مراسم از برگزیدگان به این شرح تقدیر شد: در بخش کارگردانی اصغر خلیلی برای نمایش خرمشهر 11، فرشاد منظوفی نیا برای نمایش از خواب تا مهتاب و سعید آلبو برای نمایش 1417 اول تا سوم شدند. در بخش نمایشنامه نویسی سعید آلبو، اصغر خلیلی و شهرام کرمی برای نمایش نامه پوکه های برنجی اول تا سوم شدند. در بخش بازیگری زن، شیوا مکی نیان برای نمایش خرمشهر 11، مرجان بنی سعید برای نمایش دخیل سبز از خرمشهر و انیس محمدی برای نمایش خرمشهر 11 (به طور مشترک) و مریم ترکی برای نمایش 1417 و زری اماد برای نمایش از خواب تا مهتاب (به طور مشترک) اول تا سوم شدند.

در بخش بازیگری مرد، امیر کربلایی زاده برای نمایش پوکه های برنجی، آرمین میرزایی برای نمایش 1417 و مالک سراج برای نمایش نقطه ته خط (به طور مشترک) و راعد تمیمی برای نمایش دخیل سبز و میثم جهانگیری برای نمایش خرمشهر 11 (به طور مشترک) اول تا سوم شدند. همچنین در بخش طراحی صحنه زری اماد به خاطر نمایش پوکه های برنجی و در بخش موسیقی نمایش دخیل سبز برنده تندیس شدند.

در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت - خرمشهر از محمدرضا آریان فر، علی باصره، عبدالرضا ثامری، سیدمجید زارع کار، عبدالرضا سواعدی، بهمن عیوق، عطیه بخشیاوی، سیدصادق فاضلی، حشمت الله قاسمی، حسین محمدی و هوشنگ هیماوند به عنوان 11 هنرمند فعال تئاتر خوزستان در عرصه مقاومت تقدیر شد .